xf

divendres, 9 de novembre del 2012

ELS SEGADORS MÉS "ERÒTICS"

Els Segadors, l’himne nacional de Catalunya, es creu que prové d’una cançó eròtica que es va transformar, el 1640, en un crit de guerra. A finals del segle XIX, Francesc Alió va ajuntar la lletra de guerra que cantava la mare de Jacint Verdaguer amb la melodia de la cançó eròtica que li va cantar el canonge Jaume Collell. [...]
Aquí us deixem un vídeo de la presentació del llibre de Jaume Ayats que hem vist a classe ...

Fins aviat followers!!!

2 comentaris:

  1. Jo, no sé vosaltres, però mai no m'hauri imaginat que l'Himne dels Segadors o de Catalunya provindria d'una cançó eròtica, ja que no té res de veure l'erotisme amb un crit de guerra. Encara que m'hagi sorprès, no vol dir que no m'hagi agradat conèixer l'evolució del meu himne i de la pàtria del meu país.

    ResponElimina
  2. Com diu en Jaume Ayats, també crec que la Història de la Cançó dels Segadors amaga moltes sorpreses, perquè és una peça musical que ha passat de ser una cançó eròtica que cantaven els joves quan segaven el camp, a un Himne Nacional. Ha passat a ser d’una cançó vertaderament simple, a una crida per defensar la llibertat de la nostra terra.
    Actualment, la Cançó dels Segadors ha rebut molta importància i com podem observar, la van efectuar uns pagesos que segurament molts de nosaltres, diríem que tenien escassa cultura. Mai hem de dir que algú no pot fer una cosa perquè aquests pobres pagesos, no s’haurien imaginat mai que aquesta cançó tindria tan d’èxit.

    Sílvia Prat Crosas

    ResponElimina