xf

divendres, 30 de març del 2012

RESULTATS DE LES PROVES DIAGNÒSTIQUES EXTERNES

Un de cada quatre alumnes catalans de 4t d'ESO tenen un nivell baix de matemàtiques i anglès

Els resultats també són mediocres en expressió escrita, tant en català com en castellà


- La consellera Rigau anuncia una hora més de matemàtiques i un pla per millorar l'expressió escrita

Uns 11.500 alumnes de quart d'ESO no arriben a les competències bàsiques en llengües imatemàtiques a Catalunya, segons les proves realitzades per la Conselleria d'Ensenyament, que preveu introduir més hores de matemàtiques i impulsar un pla per millorar l'expressió escrita. 

Alumnes de 4t d'ESO de l'IB Front Marítim de Poblenou.
Irene Rigau ha detallat aquest divendres en roda de premsa a Barcelona els resultats d'aquestes proves, que es van realitzar el mes de febrer passat en tots els centres que imparteixen ESO a Catalunya i en què han participat 59.423 alumnes.

Segons els resultats de les proves, en llengua catalana: el 15,9% dels alumnes té un nivell baix de coneixements i un 18,2%, un nivell mitjà-baix, uns percentatges similars als obtinguts en llengua castellana: 14,1% (baix) i 17,1% (mitjà-baix).

L'EXPRESSIÓ ESCRITA, PITJOR
La comprensió lectora en català és, no obstant, millor (9,3% de nivell baix) que en castellà (14, %), tendència que s'inverteix en els exercicis d'expressió escrita, amb un 22,2% de nivell baix en català i un 11,9% en llengua castellana.

Si se sumen el nivell baix i el mitjà-baix, els resultats en llengua catalana diuen que un 34,1% dels alumnes no tenen les competències requerides, davant el 31,1% en castellà. Les dades no varien gaire si el jove va a un centre públic o privat, encara que sí que ho fan quan s'analitza el nivell socioeconòmic de l'institut.

MALAMENT EN GEOMETRIA
Els resultats en matemàtiques i anglès han estat "preocupants", segons Rigau, amb nivells baixos del 24 % i del 23,7 %, respectivament. On més es falla és en els exercicis sobre espai, forma i mesura (41% de nivell baix en les proves), per la qual cosa la consellera ha indicat que "s'haurà de revisar quin pes té la geometria en la matèria de matemàtiques i amb quina metodologia s'ensenya".

L'anglès continua sent així mateix una assignatura pendent als centres catalans. Un 23,7% dels alumnes de quart d'ESO obtenen un nivell baix que, no obstant, es redueix a l'11,4 % en comprensió oral i a un 17,1 % en comprensió lectora, però es dispara en expressió escrita (41,9 % de nivell baix).

"No ens satisfà el diagnòstic", ha sentenciat Rigau al referir-se als resultats de la prova. "Aspirem a reduir les franges de nivell baix perquè tothom pot millorar", ha considerat.

UNA HORA MÉS DE MATEMÀTIQUES
Aquestes dades orientaran les prioritats que prepara la Direcció General d'Educació Secundària i Batxillerat, ha explicat Rigau, i que es concretaran el pròxim curs 2012-2013 amb un increment d'una hora més en segon curs d'ESO de la matèria de matemàtiques.

A més, el pla d'impuls de la lectura del Govern es completarà amb un altre per a la millora de l'expressió escrita, una de les àrees en què els alumnes han mostrat més dificultat en totes les llengües.


Els resultats obtinguts pels alumnes es comunicaran a les famílies i també als centres, als quals es facilitarà, a més, la seva situació en relació amb altres instituts situats en el mateix entorn econòmic.

Aquestes informacions s'hauran "d'orientar", ha precisat la consellera, als centres escolars en la definició de les seves propostes de millora de cara a pròxims cursos.

Agència EFE Barcelona
e-periodico.com
[Consulta: 30 de març del 2012]

Benvolguts/des alumnes,

Em plau comunicar-vos que els resultats individuals de les proves diagnòstiques els comunicarem tornant de la Setmana Santa. Haurem d'analitzar tots junts els punts forts i dèbils en les competències bàsiques d'aquestes assignatures. Sempre hem d'intentar anar millorant!

Us animo a dir la vostra sobre el tema. Quines creieu que són les causes d'aquests resultats?  Quines propostes de millora proposaríeu? ... Recordeu que tota idea és benvinguda! 

QUE GAUDIU D'UNES MERESCUDES VACANCES DE SETMANA SANTA! ENS VEIEM A LA TORNADA! SIGUEU FELIÇOS I FELICES!

4 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Crec que és evident que, a l’hora d’anunciar els resultats de les proves diagnòstiques, s’ha generalitzat perquè no en tots els centres els alumnes tenen problemes en aquestes assignatures i, a més, les notes poden variar.

    El cantó positiu d’aquestes proves és que han ajudat a conèixer més bé els diferents “punts febles” de l’ensenyament que tant poden ser deguts a la falta de temps en l’explicació com a la poca predisposició de l’alumne. El que es podrà fer ara serà intentar buscar una solució per a millorar en aquests aspectes sempre i quan no es deixin els altres, on hi ha hagut millors resultats, de banda.

    Bones vacances a tots!

    ResponElimina
  3. Doncs jo crec que la causa dels mals resultats és a primària perquè a primària és on s'haurien d'agafar les bases d'aquestes assignatures i no es fa perquè hi ha un nivell molt baix i arrives a secundària sense saber gaire res. L'exemple més cla és en el cas de l'anglès ja que si no vas a una escola extraescolar i només fas anglès a l'escola no tens gaire bon nivell, perquè a primària només miràvem Magic English.

    Crec que està bé que s'hagin fet aquestes proves perquè així hem vist que el mètode d'ensanyament no és adequat i no ser com pretenen millorar aquestes notes fen les retallades que estan fent.

    També penso que afegint una hora de mates no es solucionarà res perquè els conceptes bàsics d'aquestes proves no s'ensenyen gairebé ja que gairebé sempre estem fent coses més complicades que no ens serviran de res.

    ResponElimina
  4. Jo penso que està bé que facin proves diagnòstiques per avaluar quin nivell tenim, d'altre banda, si veuen que sempre que fan proves els resultats no son els adequats, la resposta al problema no hauria de ser augmentar hores d'ensenyament sinó directament canviar el sistema d'educació.

    És evident que està infuenciat també per factors com la bona predisposició de l'alumne i la competència dels mestres, però crec que a La Salle s'hauran obtingut resultats generalment per sobre la mitjana catalana i que junts ens podem esforçar per millorar les coses que ens falten!.

    ResponElimina