xf

dijous, 10 de gener del 2013

CONNECTATS????

L'AVE arriba a Girona

- La línia d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres s'inaugura avui i entra en servei aquest dimecres.
- El Príncep, el president del Govern Mariano Rajoy i el president Artur Mas viatjaran en el primer tren.
 
- Mas critica el dèficit d'infraestructures de Catalunya
  
- Rajoy celebra la inauguració de l'AVE Barcelona-Figueres perquè permet anul·lar distàncies i "unir territoris"


La línia d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres (Alt Empordà) s'inaugura aquest dimarts amb tota la pompa. El primer AVE del traçat de Girona s'estrena amb la presència del príncep d'Astúries; el president del Govern, Mariano Rajoy; el president de la Generalitat, Artur Mas, i la ministra de Foment, Ana Pastor, entre altres autoritats. El tren surt de l'estació de Sants a les 11.00 hores amb destí a Vilafant i posteriorment es desplaça a Girona, on es farà el principal acte oficial. El comboi ha arribat a Figueres amb set minuts d'avançament.

                                                 
El Príncep d'Astúries i Girona ha inaugurat a les 12.00 hores la placa commemorativa de l'estació de Figueres-Vilafant amb motiu de l'arribada de l'alta velocitat, després de cobrir el trajecte des de Barcelona. En el trajecte i a l'estació de Figueres-Vilafant, ha estat acompanyat pel president de la Generalitat, Artur Mas, i el del Govern, Mariano Rajoy, a qui ha donat la mà després de descobrir la placa.

Felip i la resta d'autoritats que viatgen en aquest tren inaugural han estat rebuts a l'estació per l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, i la de Vilafant, Consol Cantenys.

L'estació de Figueres-Vilafant s'ha ampliat per disposar de dues andanes per a l'explotació comercial i de set vies operatives: sis d'ample internacional i una d'ample ibèric. La infraestructura s'estrena després de dècades de planificació. Són 131 quilòmetres de nova línia per on passaran nou trens per sentit diaris, amb una oferta comercial que Renfe ja ha avançat i que, amb abonaments, permetrà fer el recorregut entre la capital catalana i Girona per 6,19 euros.
 
Diàleg al tren

Un dels aspectes que ha generat certa expectació és el fet que coincideixin en l'estrena per primera vegada el president Mas i Rajoy després de les eleccions del 25 de novembre, cosa que podria propiciar una trobada entre tots dos. 

                  

Els dos presidents i el Príncep tindran 55 minuts fins a Figueres, on a l'estació descobriran una placa commemorativa. També faran un breu recorregut per les instal·lacions, des d'on parteixen els TGV de l'operadora francesa SNCF cap a París. Tal com va anunciar el Govern de Rajoy mesos enrere, a partir del mes d'abril ja estaran homologats els trens gals i espanyols perquè tots dos puguin viatjar indistintament entre Madrid i la capital francesa sense canviar de tren, com hauran de fer ara.

Cristina Buesa
www.elperiodico.cat
[Consulta: 9 de gener de 2013] 

FEM EL COMENTARI:

- Quina opinió teniu respecte a que l'AVE arribi a Girona 30 anys després de iniciar-se el projecte?

- Creus que Catalunya té menys infraestructures que la resta de comunitats autònomes?

- Quins beneficis pot aportar el tren d'alta velocitat en terres gironines?

- Quina va ser la primera línia de ferrocarril construïda a Catalunya?

- Quin és l'origen del ferrocarril? A quin segle ens hem de transportar?

- Realment creus que Espanys està connectada a Europa?
...

2 comentaris:

  1. Penso que podria haver arribat molt abans ja que es una de les ciutats més importants de Catalunya, pero com diu una famosa fase feta val més tard que mai, per tant per lo menys ja hi és.
    Sí ja que en el centre d'Espanya n'hi ha bastantes més.
    La primera línia de ferrocaril que hi va haver a Catalunya va ser la de Barcelona-Mataró a l'any 1848.
    Per trobar els origens del ferrocarril ens hem de transportar a principis del segle XVII.
    Penso que Espanya si que està conectada a Europa, però no es gràcies a les línies ferroviaries ni molt menys.

    ResponElimina
  2. Jo, sincerament, crec que aquest projecte havia d’haver estat tancat fa 30 anys ja que és molt important per Catalunya i, encara que la resta d’Espanya ho veu, però ens fa creure que ens han fet un favor, també és molt important envers Espanya.
    Jo crec que Catalunya té menys infraestructures que la resta de Comunitats Autònomes. No podem negar que tenim una sèrie d’autopistes, però que són molt cares envers altres comunitats, tenim autovies i en darrer terme, ens han fet més carrils a l’Eix Transversal (C – 25). Tot i que la polèmica està servida pels pobres camioners. L’any passat vaig anar de vacances a Andalusia, amb el cotxe, passant per autopistes i autovies direcció Madrid (va ser rapidíssim), i en pocs diners de peatge vam arribar a Sevilla; no us ho perdeu, gairebé tot l’import el vam haver de pagar a Catalunya.
    Molta gent que potser pel temps que es tardava en trens convencionals o per la mandra d’haver d’agafar el cotxe (a vegades aguantant les cues de trànsit), l’AVE ens pot ajudar a que molta gent (sigui de Barcelona o d’altres llocs), tinguin la curiositat de visitar Girona i, al mateix temps, poder assaborir totes les terres del voltant (incloses les platges). Això fa que l’economia pugui créixer.
    Els orígens del ferrocarril a Catalunya es remunten a la primera meitat del segle XIX. El 1843, Josep Maria Roca i Miquel Biada tenien un projecte per fer una línia de ferrocarril entre Barcelona i Mataró. Demanaren la concessió del ferrocarril al govern, la qual els hi fou concedida el 13 d’agost de 1843.
    M’he estat mirant el desenvolupament de l’AVE i en primer lloc, vull destacar que el que es va fer per començar Madrid – Sevilla, no vull dir que no tinguin dret a fer-ho però es va aprofitar l’EXPO ‘92 i ells ja van tenir el seu AVE. Encara que potser els vagons no eren del tot plens i, potser el que necessitàvem ja amb aquells temps, era el Corredor Mediterrà que anés des del Sud pujant fins a Figueres i d’allí, connectar-se a les terres europees i, si que està bé que tinguem contacte amb Madrid, que és el centre d’Espanya. Aquest corredor del Mediterrà ens pot permetre entrar a Europa productes amb més baix preu i poder competir amb altres països, amb qualitat invidiable.


    SÍLVIA PRAT CROSAS (4t ESO B)

    ResponElimina