xf

dijous, 17 d’octubre del 2013

ÈXIT DE LA XERRADA "COM VIATGEM ELS JOVES?"

Aquest dimarts al vespre es va fer la cloenda de la campanya “Llegir, la forma més barata de viatjar”. És un projecte que va néixer del grup Titànium de FAIG de 4t d’ESO (12-13) de l’escola, amb l’objectiu de proposar activitats atractives per al públic jove d’entre 14 i 20 anys de la Biblioteca de Manlleu.

La Núria, directora de la Biblioteca, i la Noèlia de l'agència + viatges.
La xerrada davant una seixantena de persones, la majoria alumnes de 4t ESO d’enguany, va anar a càrrec d’alumnes de 1r de Batxillerat de l’escola. Entre ells, l’Èrica Garrido va parlar del seu interessant viatge d’anglès a Chicago, en Sergi Cros va exposar les seves experiències amb els seus viatges per tot el món amb l’equip de motocross del seu germà, la Clàudia Edmundo i la Maria Garrido van compartir el seu viatge per Anglaterra i finalment, l’Anna Sanglas va explicar un viatge familiar i molt peculiar per Jordània i Jerusalem.

L'Èrica, en Sergi, la Maria, la Clàudia i l'Anna. Els grans comunicadors de la xerrada.

Al final de l’acte es va procedir al sorteig d’un pack d’aventures, patrocinat per l’agència + viatges, el qual se’l va endur en Sergi Corominas un alumne també de La Salle.


 Vegeu què en diuen els mitjans de comunicació ...

Notícia a El Ter.net

Galeria de imatges


Moltes felicitats per la gran posada en escena dels conferenciants!!! Que tingueu molta sort!!!
   Xevi

Reflexionem-hi:
- Què en penseu del FAIG quan veieu projectes com aquest?
- Us va semblar interessant la xerrada? Per què?
- Quines formes de viatjar tenim els joves per viatjar segons el que es va dir a la xerrada?
-  El lema de la campanya era "Llegir, la forma més barata de viatjar"; què n'opineu?
...

6 comentaris:

  1. Quan veiem aquets projectes d’uns nostres companys ens adonem que de veritat el FAIG és útil, i poden sorgir idees i projectes molt interesants, com és aquest.
    Personalment penso que aquests alumnes han fet molt bona feina i es veu reflectida en el resultat.
    A mi la xarrada em va semblar molt interessant i em va agradar molt. Va ser molt divertida i alhora interessant ja que parlaven des del nostre punt de vista i estava molt ben preparada.
    Em va interessar molt el viatge de l’Anna Sanglas ja que penso que viatjar amb família és una molt bona forma de coneixents entre nosaltres i passar bons moments. Els altres viatges també van ser molt engrescadors.
    Sobre el lema de la companyia “Llegir, la forma més barata de viatja” des del meu punt de vista crec que se li escau molt ja que en l’actualitat la situació econòmica no és molt bona, i no tothom es pot permetre fer uns viatges com els que han fet ells... però si pot viatger a través de la lectura, que és una molt bona forma.

    ResponElimina
  2. Bruna Maneja Juvanteny (4t A)

    ResponElimina
  3. - Personalment penso que el FAIG és molt útil, tan en l'actualitat com d'aquí un futur. Poder realitzar un treball com aquest, que no només s'ha quedat en un treball d'escola, és molt gratificant.

    - La xarrada a mi em va semblar molt interessant ja que coneixes diferents maneres de viatjar i t'he n'adones que totes són interessants. Em va encantar la part que explicaven les anècdotes ja que algunes feien gràcia.

    - No hi ha res com viatjar per tu mateix a un altre país, continent, etc. Però amb els temps que corren llegir és la forma més barata de viatjar. Amb els llibres pots aprendre moltíssimes coses interessants i fins hi tot el món de la lectura et pot teletransportar mentalment a un altre món.

    ResponElimina
  4. - Jo la veritat és que quan veig projectes com aquests, em semblen molt interessant, ja que porten molt de treball a darrera i es nota. Però hi ha moltes vegades, i la majoria de vegades que no acostuma a passar que un treball de Faig surti t'han bé ja que entre el grup, o el projectes que s'ha triat.. no són del tot possibles a dur a terme o hi ha problemes...

    -La veritat és que la xerrada em va semblar super interessant i es van explicar molt bé tots, va ser molt entretinguda, sobretot en la part de les anècdotes que feien molta gràcia.

    - Podem viatjar de moltes maneres, els que van explicar a la xerrada van ser: professionalment, amb la família, i per aprendre idiomes.

    - N'opino que tenen tota la raó ja que viatjar costa diners en canvi quan agafem un llibre i llegim és com si viatgéssim, i un llibre és molt més barat. Tot i així personalment m'agrada més viatjar de forma real sempre he sigui possible.

    ResponElimina
  5. Penso que en realitat el FAIG si que obté una utilitat. Aquesta xerrada em va agradar moltíssim i crec que els nois que exposaven el seu treball van explicar-ho tot molt bé. La part que em va agradar més va ser la part de les anècdotes i també quan posaven imatges dels llocs on havien viatja

    El principi, si et sóc sincera, no sabia gaire de què anava la cosa, però quan vaig veure que començàvem a parlar de viatges que havien fet aquest estiu pel seu projecte FAIG, em va encantar! Jo, ja fa moltíssims anys que vull fer això, porto 4 anys demanant-ho els meus pares, i per fi aquest any em deixaran anar a Irlanda, si tot es possible. Si ja tenia ganes de fer un viatge així, amb aquesta xerrada de nens de la meva edat, encara en tinc més de ganes!

    Si t'ho pots permetre, pots viatjar amb tota normalitat. Però en la situació que estem actualment, ja que no es el que es pot fer més ara de viatjar, si vas a la biblioteca i llogues llibres de viatges o llibres d'aventures, és una forma molt pràctica i econòmica de viatjar i des de casa.

    Jo sóc una persona que m'agrada molt llegir i trobo que aquest lema es perfecte per poder viatjar sense sortir de casa, perquè els llibres et descriuen d'una forma tan real els llocs per on estàs, que quan un dia visites aquell lloc que has llegit per casualitat, t'enadones de que sembla que ja i hagis estat abans. Un exemple seria Nova York, t'han descrit tants cops com és (llibres, pel·lícules, imatges,etc), Que ja saps com és.

    Eulàlia Vall 4t ESO B
    ...

    ResponElimina
  6. Amb aquest projecte t'adones compte de que si tots treballem cooperativament i ens esforcem utilitzant correctament les tècniques del mètode IDEAR, podem aconseguir molt bons resultats. Arribant a la conclusió de que el Faig és important, i que es pot aplicar en diversos àmbits. De manera que en un futur segur que ens és útil ja que haurem après a treballar en equip i saber respectar les idees dels companys, sempre i quan segueixin una base.
    A mi em va semblar molt interessant la xerrada ja que ens va proporcionar molts coneixements de diverses cultures i països que potser desconeixíem. Òbviament hi van haver viatges que em van agradar més que d'altres. Tot i que en general tots estaven molt ben explicats.
    Finalment, pel què fa el lema de "Llegir, la forma més barata de viatjar", crec que en certa part tenen raó, ja que un llibre et aportar molts coneixements sense haver de gastar-te molts diners, però és impossible que t'aporti totes les experiències i curiositats que el grup Titànium va compartir amb el públic.
    Karim Hantari 4t ESO A

    ResponElimina