xf

dilluns, 16 de gener del 2012

NAUFRAGI D'UN CREUER AL MEDITERRANI

EN UNA TRAVESSIA PEL MEDITERRANI

Tres persones moren, 40 resulten ferides i 40 desaparegudes a l'encallar un creuer a Itàlia

- El 'Costa Concordia', amb 4.200 persones a bord, va passar per sobre d'uns illots, i això va provocar esvorancs als dos costats de l'embarcació.
- 177 ciutadans espanyols viatjaven al vaixell accidentat, segons la companyia naviliera Costa Cruceros, propietària de la nau.

El


Les autoritats italianes han suspès les tasques de recerca de les 40 persones desaparegudes en el naufragi d'un creuer a prop de l'illa de Giglio en aigües de la regió de la Toscana, divendres a la nit, segons fonts de la Capitania del port de la localitat. Tres persones han mort i 40 han resultat ferides en el citat naufragi. El navili portava 4.200 persones, informa Rossend Domènech.

Els morts, els cadàvers dels quals s'han recuperat, són un membre de la tripulació de nacionalitat peruana i dos turistes francesos. Els cossos de les tres víctimes estan a la cambra mortuòria d'Orbetello, pròxima al port de Santo Stefano, en terra ferma, i segons els primers exàmens mèdics, segons mitjans italians, haurien mort ofegats.

El Costa Concordia, que efectuava un creuer pel Mediterrani, va sortir de la ciutat costanera italiana de Savona i tenia escales previstes a Civitavecchia, Palerm, Cagliari, Palma de Mallorca, Barcelona, Marsella i retorn a Savona, segons una nota de la companyia naviliera.

Un total de 177 espanyols viatjaven al creuernaufragat ahir a la nit, segons la companyia navilieraCosta Cruceros, propietària del vaixell. Al vaixell, elCosta Concordia, hi havia a més, entre el total de 3.216 viatgers, 17 argentins, 10 colombians, 10 xilens i 46 brasilers, va informar la companyia. L'ambaixador d'Espanya a Itàlia, Alfonso Lucini, ha confirmat que "cap espanyol està ingressat en cap hospital" de la zona, però ha reconegut que "no s'ha pogut constatar encara si hi ha desapareguts entre els espanyols" i que per a això es disposa a revisar la llista de passatgers espanyols que viatjaven al creuer.

Aquesta matinada, poques hores després del naufragi, un espanyol, natural de la Corunya (Galícia), va trucar al consolat per informar del que havia passat i assenyalar que formava part d'un grup de 12 espanyols --sis parelles-- que participaven en el creuer pel Mediterrani i que tots estaven bé, segons han precisat fonts consulars.


L'espanyol ha explicat que no van arribar a caure a l'aigua, que van ser rescatats des de l'interior del vaixell i traslladats a l'illa de Giglio. Avui seran traslladats a un hotel de Roma. El viatger espanyol ha afegit que al creuer almenys unes 200 persones parlaven espanyol, però que desconeixia quantes eren espanyoles i quantes llatinoamericanes.
ESCENES DE PÀNIC

Dues hores després de sortir de Civitavecchia, cap a les 21.30 hora local (20.30 GMT), quan el vaixell era a prop de l'illa de Giglio i la majoria dels passatgers sopaven, se'n va anar la llum i es va sentir un cop i un gran estrèpit, han relatat després els nàufrags als mitjans italians.

Encara que els passatgers han estat advertits pel capità que es tractava d'un problema elèctric, ses van adonar que la nau s'estava inclinant i poc després van ser instats a posar-se l'armilla salvavides, a pujar al pont i situar-se davant les llanxes d'emergència.


Quan els allà reunits es van adonar que no es tractava d'un problema elèctric i que estava entrant aigua al vaixell, es van viure escenes de pànic i empentes a l'hora d'embarcar als bots salvavides i a les patrulleres dels bombers de Civitavecchia i de Liorna que van anar traslladant els passatgers a l'illa de Giglio.“Semblava que érem en un film”, expliquen alguns passatgers que han mantingut el bon humor malgrat la tragèdia.

[...]  Cliqueu al següent enllaç http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/internacional/almenys-morts-desenes-ferits-lencallar-creuer-italia-1323441 per seguir llegint més informació i veure vídeos de la notícia

FEM-NE EL COMENTARI:

- Quina és la vostra opinió respecte la notícia?

- Investiga els naufragis més sonats de la història.

- Quin va ser el primer vaixell de vapor? En quin any l'ubiquem?

- Avantatges i inconvenients del transport marítim.

- Què es celebrarà el 14 d'abril del 2012?

5 comentaris:

  1. Jo crec que en un vaixell amb tanta gent a bord i amb tant bon nom hi hauria d'haver hagut més vigilància per saber en quin lloc passaven i si el lloc era molt rocós o no.
    Aixó els hi hauria solucionat el problema de que xoquessin.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo crec que la majoria de la culpa del naufragi del vaixell la té el capità, ja que es volia acostar molt a l'illa per saludar-los. Al moment del xoc el capità va abandonar el vaixell abans que ningú i ara serà jutjtat.

      Elimina
    2. D'acord amb en Cuni, encara que ho fés amb bona voluntat, la culpa és i serà del capità per acostar-se massa, ja que als mapes ja hi constàven aquelles roques. Això considero que és delicte, ja que ha posat en perill moltes vides i ha acabat amb 4 d'elles només per fer un numeret.

      Elimina
    3. jo també estik d'acord amb l'ho que ha dit en David vila i en cuní,perque ell s'havia que prtava moltes persones a dins del vaixell, i asobre va ser dels primers de vaixar del vaixell que hauria de haver set al reves hauria de haver set ell el ultim de surtir del vaixell ja que es l amaxima autoritat dins del barco, bueno nomes espero que el jutgin be.

      Elimina
  2. Jo crec que sent un vaixell d’una companyia de tant renom s’haurien hagut de prendre més mesures preventives, sobretot si les roques contra les que van xocar sortien al mapa. Va ser una maniobra molt temerària per part del capità del vaixell, que era el que en tenia el control i prenia les decisions, acostar-se a l’illa només per què un dels cambrers era originari d’allà.
    Em sembla molt bé que no volguessin alarmar la gent però penso que no els haurien d’haver dit que només era una avaria elèctrica, sinó que els haurien d’haver avisat després de comprovar si tot estava en ordre i determinar d’on provenia el perill.
    La reacció del capità és el pitjor de tot ja que, un cop va haver dit que era un problema elèctric, va marxar i va deixar tots els passatgers i la resta de la tripulació mentre el vaixell s’enfonsava.
    Malauradament, en un intent de salvar-se van desaparèixer algunes persones i d’altres que no van tenir la mateixa sort van morir, així que està molt bé que el jutgin tot i que la majoria de la gent s’hagi salvat i estigui bé. Esperem que no en surti indemne i se’n reconegui la culpa.

    ResponElimina