xf

divendres, 20 de desembre del 2013

REFLEXIÓ DE LA PEL·LÍCULA "LA OLA"

Benvolguts followers,

Aquests últims dies hem visionat la pel·lícula a classe; un film que dóna molt de sí i que admet múltiples reflexions per vosaltres adolescents, però també sobre valors socials i sistemes polítics i econòmics no molt llunyans en el temps...


Anem a pensar una mica...

- Quina conducta i valors es donen a la pel·lícula perquè l'autocràcia sigui possible?

- Pertànyer a un grup d'iguals ens fa sentir millor o ens pot arribar a perjudicar?

- Quin paper hi juga el professor Rainer Wenger a la pel·lícula? Creieu que actua correctament?

- Destaqueu un dels personatges que us hagi colpit més i argumenteu el perquè.

- Tot i que el film acaba de la pitjor manera possible, creieu que en podem extreure alguna reflexió positiva? Quines?

- Creieu que una altra dictadura seria possible en la societat d'avui en dia?

Per acabar, a classe us vaig dir que era obligatori contestar aquestes preguntes. No obstant, us faig un "regal" avançat i us ho deixo com a optatiu; però seria bonic crear un petit debat a temes que són de rabiosa actualitat cada dia a l'escola i en la nostra manera d'actuar davant les dificultats...

Espero que us hagi agradat, que tots anem aprenent una mica més, creixent i, sobretot,  saber trobar el camí correcte nosaltres mateixos.

Una forta abraçada de + de 5 segons!

25 comentaris:

  1. - Tots treballar com un grup, i tots fer el que mana el líder.
    - Per una banda és bo perquè no hi ha discriminacions de cap tipus, però per altre lloc tots junts es poden acabar cometent bogeries.
    - Ell l'únic que fa és que els alumnes estiguis atents a la classe, i fer que tots pertanyin a un grup concret. Ell va actuar correctament, van ser "La Ola" els que van cometre errors.
    - El que m'ha colpit més va ser aquell noi marginal, que el fiquen a dins de La Ola i ell mateix creix com a persona, però es converteix en un noi totalment conflictiu i que al final no acaba gaire bé.
    - Que les coses normalment sempre es poden arreglar.
    - Jo creia que no però al veure la pel•lícula he comprovat que sí, i que pot ocurrir molt fàcilment.

    Adrià Cardo Quintana

    ResponElimina
  2. - La gran obsessió en el poder, la força, la confiança en estar en un gran grup.

    - Ens pot arribar a perjudicar ja que al ser tots iguals t’obligues a tu mateix a imitar a els altres i no prendre decisions per a tu mateix, no disposes de llibertat ni opinió pròpia.

    - El professor Rainer Wenger és el líder del grup de “la ola”. En la meva opinió el professor actua incorrectament perquè la situació se li en va de les mans, no la sap controlar i acaba creant una autèntica autocràcia. Malgrat tot Rainer no té males intencions i es una bona persona que no pretén fer cap mal, lo únic que pretenia ell creant aquest grup era que els alumnes deixessin de formar petits grups entre amics i que tota la classe formes un gran grup, que no es critiquessin, s’ajudessin mútuament, etc...

    - Un dels personatges que m’ha cridat molt la atenció ha set en Tim. Al ser un noi marginal que ningú l’estima, l’impulsa a prendre decisions molt fortes i impactants per a voler sentir-se estimat i pertànyer a un grup al que confiï.

    - Sí, aquesta pel·lícula ens fa reflexionar molt sobre l’ importància al no dependre mai d’un grup nombrós de persones ja que això provoca que la teva personalitat canviï totalment i et tornis una persona més agressiva amb altres persones que actuen i opinen de manera diferent.

    - Sí, és molt fàcil crear-ne una encara que tinguis bones intencions, al final t’acaba convertint en una persona totalment diferent i acabes creant el mal per a tothom.

    Sílvia Feliu Zapater
    4rt ESO A

    ResponElimina
  3. - Obsessió en el poder, força, formar part d'un grup.

    - Pe runa banda és bo perquè no hi ha descriminacions i perquè et se'ts acompanyat, però per una altre banda et pot arribar a perjudicar perquè en ser tots iguals et dediques a imitar el comportament dels altres i no actuaes com voldries actuar, no tens la teva pròpia desició.

    -El professor Rainer Wenger és el líder, qui mana, de "la ola". El professor actua incorrectament perquè la situació se li en va de les mans, começa sent una activitat educativa, per aprendre com actua una autocracia i acaba sent una verdadera autocràcia.

    - El personatge que em va cridar més l'atenció es en Tim, el noi marginat, el qual ningú estima. Al entrar a "la ola" es troba dins d'un grup, i això l'impulsa a prendre decisions que no hauria pers mai, com pintar el logo de "la ola" en aquell edifici, comprar una pistola...

    -Aquesta pel·lícula fa reflexionar molt sobre la importància de prendre les teves decisions i no dixar-te influenciar per les idees que tenen els altres, que encara que formis part d'un grup has de ser tu mateix, no canviar la teva personalitat.

    - Sí, deprès de la visualització d'aquesta pel·lícula he vist que és molt fàcil crear-ne una, i que en qualsevol moment és pot crear, canviant la personalitatd de la gent i fent mal a tothom, formis part del grup o no.

    Aida Barcons Pérez
    4t ESO A

    ResponElimina
  4. Una pel·lícula excel·lent, la qual ens explica una petita autocràcia (semblant a una dictadura) creada amb un fi pedagògic que acaba amb tragèdia.

    -Treballar units, obeint un líder; creure's superiors a la resta només par formar part d'aquest grup i creure que és bo formar-hi part, emmascarant els propòsits obscurs d'ella

    -Com bé a dit l'Adrià, és bo per no haver-hi discriminacions internes del grup, però en el cas extern, podria haver-hi una discriminació racial (en el cas de l'Alemanya nazi) o social (discriminar a qualsevol individu no pertanyent al grup). A part de discriminacions racials i socials, es poden arribar a produir assassinats, disturbis...

    -El professor Wenger, té un paper culminant a la pel·lícula. Ell és el que ho inicia tot, amb fi de bé, creant una nova metodologia d'ensenyament. Ell sabia que estava creant una autocràcia, però ho volia fer per ensenyar-els'hi als seus alumnes el que era, però foren ells els qui ho portaren a l'extrem. Ell ho intentà parar intentant que no passés res de massa greu, però un d'ells, en Tim, en veure que s'acabaria tot, disparà a un amic seu i se suïcidà amb una pistola.

    -El personatge que més em va agradar fou la Karo (xicota d'en Marco). Ella i la seva amiga es temeren el pitjor des del bon començament, ho intentaren aturar però es veieren frenades per la resta de la classe.

    -Aquesta pel·lícula ma ajudat a no influenciar-me dels altres, ja que pots perdre característiques que et fan ser especial, diferent dels altres.

    -Personalment considero que vivim en una dictadura: a Espanya, el PP té majoria absoluta, per tant, mana ell sobre els altres. A la Unió Europea, mana un consell de països, els quals Alemanya en té més participació ja que és al que hi aporta més diners (dintre aquí, penso que un cop fallit l'intent de conquistar als altres països mitjançant la força, WWI i WWII, han decidit conquistar-los mitjançant la política i actualment s'en surten bastant bé) . Al món manen les multinacionals, Estats Units, la Unió europea, el G8 i l'ONU, ja que si fas alguna cosa que no volen, de seguida et detenen, castiguen... Exemple: Fènix 11*23. A part d'aquests que són els coneguts, una sèrie de sectes també tenen el control del món, com per exemple els Illuminatis.

    Marc Fuster Codina
    4t ESO B

    ResponElimina
  5. - Tenir un líder al qual seguir, sentir-te millor si formes part del grup.

    - Té una bona part que és que no hi ha discriminacions i no et sents sol, però també té una part dolenta ja que si tots som iguals no tenim opinions pròpies i fem coses que no faríem.

    - El professor no te males intencions, però no ho sap controlar, comença ensenyant com actua una autocràcia i al final ho acaba sent.

    - El personatge que em va impactar més va ser en Tim, ja que va passar de ser un noi marginat a sentir-se bé i acompanyat dins del grup. Va arribar a fer coses que mai hauria fet. Confia més amb ell, li puja l’autoestima... Però tot això, fa que quan veu que el grup ja no pot continuar endavant, dispara a un altre membre i s’acaba suïcidant, ja que veu que no serà capaç de tornar a viure com abans.

    -Fa reflexionar sobre les teves decisions (et fa veure que són molt importants), has de ser tu mateix i que no has de dependre dels altres. Ets més feliç sent tu mateix encara que no siguis el millor, ja que es lo de menys. Cadascú te alguna cosa bona, encara que no ho sàpiga.

    - Sí, ja que és molt fàcil crear-ne una. També hi ha molta gent que no se'n adona però és com si en formes part d’una, ja que en la majoria de colles i grups hi ha un líder el qual tots hi van al darrere i sempre li donen la raó, sobretot als de força gent.

    Laura Colom
    4t B

    ResponElimina
  6. - Formar part d'un grup que segueix a un líder.

    - En un principi formar part d'un grup és bo ja que tots els components són iguals i no hi ha discriminacions, com és el cas de la pel·lícula que tots van vestits amb una camisa blanca, tenen la mateixa salutació, entre altres. Però no tot és bo, ja que ens pot arribar a perjudicar. La pel·lícula ens dona un exemple molt clar del que pot arribar a passar si ens obsessionem amb el grup d'iguals.

    - El professor Wenger no pensa en totes les conseqüències que pot arribar a produir amb "la ola". Ell només volia fer donar compte als seus alumnes de que a l'actualitat encara hi ha autocràcies. En un principi tot li rodava bé fins que els alumnes s'obsessionen amb el grup i tot acava malament. Penso que en un principi actuava correctament perquè ningú s'imaginava quin final tindria però a mitja pel·lícula les persones que el rodegen com la seva dona ja s'imaginen que no acabarà bé i li demanen que ho pari, però ell no se n'adona.

    - El personatge que em va cridar més l'atenció va ser la Karo, ja que en un primer moment, l'odiava i pensava que era la típica nena que ho espatlla tot, però a mesura que va passant la pel·lícula, i sobretot al final, veus que és la més assenyada i la que ha sortit menys perjudicada de "la ola", ja que ells en tot moment pensa en les conseqüències i no vol formar part del grup.

    - La reflexió positiva de la pel·lícula és que per moltes diferencies que hi pugui haver dins la societat, tothom és com és i tothom és lliure de pensar i fer el que vol. No hem de ser tots iguals, sinó que cadascú ha de ser diferent.

    - Penso que sí, la pel·lícula n'és un exemple molt clar. Actualment, però, segons com ho mirem trobem diferents dictadures en el nostre dia a dia.

    Com a opinió personal, dir que m'ha agradat molt la pel·lícula, ja que m'ha impactat molt, sobretot al final. Els personatges canvien d'una manera molt forta la seva manera de fer i pensar des del principi de la pel·lícula fins al final.

    ResponElimina
  7. - Bàsicament la majoria de nois i noies volien formar part d'aquest grup com si fossin una elit, creient-se superior a la resta pensant-se que feien el bé obeint les normes d'un líder que canviava la manera de pensar de cadascun d'ells. Els nois no volien anar a contracorrent dels altres ni tampoc volien sentir-se exclosos, per això en volien formar part.

    - Penso que ens pot arribar a perjudicar formar part d'un grup d'iguals, perquè et pot arribar a canviar la manera de pensar (com passa a les sectes). T'inculquen una conducta que en realitat no és la teva. Crec en la individualitat i en el pensament lliure. Sí que és veritat que també té coses bones com anar tots vestits iguals i així s'eliminen les diferències entre les classes socials, però un cop surts al carrer, hi continuen havent les classes socials. Una cosa bona és que s'eliminen els típics grupets de la classe.

    - El professor Rainer Wenger al principi s'ho pren com un joc amb l'objectiu d'ensenyal-s'hi què és l'autocràcia, però més endavant s'ho agafa seriosament i se li escapa de les mans. Realment, els que ho van portar a l'extrem van ser els alumnes. No actua correctament, perquè arriba un punt en què hauria d'haver-ho parat.

    - Hi ha dos personatges que em van agradar des del principi, que són la Karo i la Mona. Totes dues, des de l'inici de la formació de "La Ola" ja sabien que aniria més enllà i acabaria malament. Van fer tot el possible per evitar-ho: es van esborrar del grup, van intentar parlar amb el professor perquè ho parés i van escampar fulls per tot arreu a fi d'aconseguir dissoldre el grup. Penso que el professor no va aconseguir canviar-los-hi la seva manera de pensar.

    - En podem treure moltes reflexions. Has de ser tu mateix i prendre les teves pròpies decisions, sense importar el que fa la resta, perquè moltes vegades el que fa la majoria de gent no és el correcte. El destí depèn de les decisions que prenguis, per això és important que no ens deixem influenciar per ningú. Tots som lliures de fer el que volem, però formar part d'un grup ens talla la llibertat.

    - Crec que sí que seria possible una dictadura avui en dia, perquè hi ha persones que es deixen influenciar fàcilment, però per altra banda n'hi ha d'altres que ferien tot el possible per evitar-ho. No fa falta que sigui una dictadura política, formar part d'un grup que et talla la teva llibertat d'expressió ja és una dictadura de la qual te n'has de desfer. Té raó en Marc quan diu que Espanya és com una dictadura, perquè el PP talla la llibertat d'expressió dels catalans quan diu que no es celebrarà el referèndum de l'any que ve. Som els catalans els que hem de decidir el nostre propi futur.

    Finalment, penso que la pel·lícula és molt bona i mostra a la perfecció el que és l'autocràcia. Realment ens pensem que estem molt avançats i que en el segle XXI una cosa així no passaria mai. El final és impactant, però encara ho és més el fet que estigui basada en una història real.

    ResponElimina
  8. - La pel•lícula dona uns valors del que és una dictadura, ja que hi ha un líder i la resta del grup l’obeeix i fan un seguit d’accions treballant junts que ells creuen que són les correctes encara que saben que no és lo correcta.
    - A simple vista ens pot semblar un fortalesa, ja que treballaran en equip i s’ajudaran entre ells, (això és el que és pensa Rainer Wenger, ja que ell no actua en cap mala fe, però les coses no li surten com ell volia), però de mica en mica, s’aniran creant conflictes, ja que tothom voldrà ser superior a la resta i a la vegada es crearan conflictes entre altres bandes, entre altres coses. Això produeix un malestar a tothom, però degut a la cobdícia i el benestar que ells mateixos s’han creat es creuran que la seva actitud es correcte i seguiran actuant així fins que una cosa terrible el pari.
    - Evidentment el personatge que més m’ha colpit, és en Tim, sobretot al final, no m’esperava en absolut la seva reacció davant la destrucció del grup de “La Ola”, el fet de treure’s la vida i ferir a un company per una autocràcia, em va sorprendre de veritat. És normal que fos el que li afectés més aquest fet, ja que era un marginat i ell creia que aquest grup li havia obert moltes portes, però només el va portar a una desgràcia rere l’altre.
    - Aquesta pel•lícula, amb aquest final tant impactant, et dona a entendre que la autocràcia, no porta a enlloc i de fet mai ha portat res de bo. També t’ajuda a entendre que el fet de voler ser superiors als altres no aporta res de bo i que és pot formar part d’un grup per beneficiar-nos nosaltres de les nostres habilitats, però a la vegada pensant en els que ens envolten i actuant sempre sense perjudicar a ningú.
    - Vivim en una societat, on la gent vol ser millor que els altres, per això s’utilitzen diferents eines per tal d’aconseguir aquest poder. Eines que poden perjudicar als altres, però que la persona o bé perquè no se n’ha adonat o bé perquè no li importa les continuarà utilitzant a mida que aquell mètode li atorgui el poder que ell vol.
    La dictadura és una concentració de tot el poder en mans de un grup o d’una persona. Si tenim en compte això, podem entendre que estem constantment envoltats de dictadures menors, però que creixen i continuaran creixent sense que ens n’adonem i quan aquest moment arribi ja serà massa tard.
    La pel•lícula n’és un exemple molt clar, va començar del no res, tot per voler crear una unió amb la classe i va acabar amb una gran tragèdia, fet que dona a entendre que no va aportar res de bo aquest poder i aquest lideratge.

    Martí Prat
    4t ESO C

    ResponElimina
  9. Seguir i obeir un líder, creure’s superior els altres i treballar d’una manera sòlida. Aquests són els valors i la conducta que el professor instaura a la classe formant així una petita autocràcia semblant a una dictadura, quan ells mateixos havien explicat que tornar en una dictadura actualment era impossible.

    Penso que pertànyer a un grup d’iguals ens pot fer sentir millor, ja tots estan en el mateix grup socials, però alhora, si es porta a l’extrem pot arribar a perjudicar, com hem vist en la pel•lícula, que acaba en tragèdia i molts d’ells canvien radicalment.

    El professor Raier Wenger és el responsable dels fets que es produeixen en la pel•lícula ja que ell és qui o comença tot. Però els alumnes, són els que ho porten a l’extrem. Personalment penso que el professor Rainer Wenger actua correctament el principi ja que ell només vol ensenyar com és de veritat una autocràcia posant exemples en tot, però no s’adona que ho està portant massa lluny i el final s’adona que no ho pot aturar.

    El personatge que més m’ha colpit ha sigut la Karo. Perquè penso que es una noia llesta i s’ha separat del grup perquè intuïa que allò no podia acabar bé. Penso que és un molt bon exemple, ja que molts de nosaltres actualment anem amb gent que ens pot portar males influencies, però no prenem la decisió de sortir ja que tenim por del que ens passi o les conseqüències que pugui tenir.

    Penso que d’aquesta pel•lícula en podem extreure moltes reflexions positives. Personalment penso que la més important és la de mantenir-se al marge de les coses que veiem que poden acabar malament i saber qui són els amics amb qui de veritat pots confiar i que no et facin canviar de la manera que ets.

    Bruna Maneja Juvanteny
    4t d'ESO A

    ResponElimina
  10. - Els valors i conductes que segueix la pel·lícula són els diferents termes per arribar a la dictadura que arriben el final tenint en conte que el principi del taller es va dir que mai arribaria ha ser. Uniformitat del grup, respecte per el líder i molta força són diferents conductes que es reflecteixen a la pel·lícula.

    - Jo penso que pertànyer a un grup d'iguals pot estar bé, ja que tots els del mateix grup poden tenir els mateixos dret i són tots iguals, no es pot discriminar a ningú per la roba per exemple. Però per una altre part pot fer que no actues de la manera que ets, et deixis guiar pels altres i facis coses que després no t'agradaran.

    - El professor a la pel·lícula podem dir que se li va una mica de les mans, ell el que vol es que durant una setmana aprenguin amb el seu taller però com que pren un comportament com si sigues el cap duna dictadura i diferents coses que els alumnes cada cop s'impliquen més i se li va de les mans. Penso que ell no actua del tot correctament des del principi perquè vol massa implicació però alhora ell tampoc ho fa amb mala fe i no s'imagina que la manera que actua pot acabar com acaba.

    - El personatge que més em va impactar sobre tots els altre va ser en Tim, el seu final és molt fort però a la vegada el seu comportament durant tota la pel·lícula, la seva avaluació sobre el seu personatge; passar de ser un noi mig marginat a estar a en un grup que tots són iguals, el fa racionar d'una manera incorrecta que acaba amb la seva mort.

    - Si, crec que es poden extreure coses positives de la pel·lícula. Cal planificar i pensar abans de fer qualsevol cosa perquè aquella sigui perfecte. Hem de ser nosaltres mateixos i no deixar-nos guiar per la resta de companys, amigues... som nosaltres que prenem les nostres decisions i prenem el nostre camí sigui adequat o no.

    - Penso que podria arribar a ser possible una dictadura com ve diuen molts companys que han fet el comentari. També penso el mateix que en Marc i l'Anna que diuen que Espanya és com una dictadura, perquè el PP talla la llibertat d'expressió dels catalans quan diu que no es celebrarà el referèndum de l'any que ve. Estic molt d'acord amb el comentari final de l'Anna, els catalans tenim dret a decidir i esperem que algun dia aconseguim el que volem.

    Finalment com una mica de les meves conclusions, puc dir que la pel·lícula em va impactar moltíssim sobre tot el final, però el fet que estigui bassada em fets reals em va impactar estant perquè mai m'hauria imaginat que aquestes coses poguessin passar i penso que d'humanitat hauria de lluitar per tal que això no torni a passar.

    ResponElimina
  11. • En primer lloc perquè una autocràcia sigui possible té que tenir un líder en el qual imposi la llei que ell vol sense que els altres no tinguin drets de paraula, ja que ho decideix el màxim líder del grup. I s’han de tenir uns valors en els quals només corresponen amb el que fan els nois en la pel•lícula, en que només accepten els que són de “la ola”.
    • És bo però fins a un punt ja què potser dins el grup no hi hauran conflictes, però els conflictes potser els crea el grup a la societat.
    • En un principi el professor té una actitud bona ja que els i ensenya com és una autocràcia, el problema arriba quan el grup és va fent un paper més real, és a dir, que ho porta de l’escola en la societat que vivim.
    • El personatge que més m’ha agradat va ser el noi ros que jugava a waterpolo, ja que ell li agrada el grup però el moment en que va veure que anava malament ell es va oposar contar el grup.
    • Jo crec que sí, un grup és bo fins un límit i aquest límit has de ser tu mateix i qui la de veure. De positiu podem extreure que aquest professor va arribar a ensenyar perfectament com és crea una autocràcia.
    • Crec que seria possible ja que molts caps militars de molts països si és revelessin no els hi costaria gaire entra en un parlament o govern i fer se’n el poder.

    Miquel Campàs
    4t B

    ResponElimina
  12. La Ola explica la història d’un professor d’institut que decideix fer un experiment per ensenyar als alumnes què és l’autocràcia, però aviat es descontrola tota la situació. Personalment m’ha agradat i trobo que és una pel•lícula molt interessant; l’inesperat final i el fet de que l’argument es basi en fets reals són d’allò més impactants i sorprenents.

    L’autocràcia esdevé possible gràcies a la unió d’un grup d’alumnes liderat pel seu professor: s’exerceix el poder mitjançant la disciplina i assoleixen la uniformitat i força conjunta a través de l’orgull de pertànyer a la comunitat i les accions radicals que duen a terme. Els seus membres es comencen a creure superiors pel fet de formar-ne part fins al punt de confiar-se massa originant una obsessió general per la sobirania autoritària de la classe i la seva supremacia enfront als altres.

    Generalment crec que un grup caracteritzat per la igualtat contribueix a millorar l’ànim de les persones que en formen part i ajuda a sentir-nos més útils, respectats i valorats. No obstant això, també és cert que en ocasions pot ser causa de perjudicis en la conducta de cadascú, rebutjant la diversitat i canviant les pròpies formes de ser, fer i pensar. Malgrat tot, un grup d’iguals permet la integració de persones molt diferents en un mateix equip rompent les típiques colles d’amics i fomentant la interacció amb tothom, sempre i quan el grup no discrimini la resta de la societat que no en forma part.

    El professor Rainer és qui inicia l’autocràcia durant la setmana de projectes de l’institut, intentant aconseguir que els seus alumnes es diverteixin durant la classe i entenguin els conceptes bàsics del tema escollit. Així aconsegueix l’atenció dels adolescents i fa que s’involucrin en l’organització del grup. Penso que actua correctament, però amb el pas dels dies, els alumnes de la Ola es van descontrolant i tot acaba de la pitjor manera possible. Potser ell hauria d’haver intentat deixar clara la missió de la petita autocràcia i controlar més la situació dia a dia evitant que se li escapés tot de les mans.

    Un dels personatges que més m’ha cridat l’atenció és la Karo, la noia pèl-roja que surt amb en Marco, un dels protagonistes. Ella inicialment forma part de la classe del professor Wenger i es mostra participativa i emprenedora; tot i així, més endavant decideix abandonar la Ola ja que intueix que la iniciativa no tindrà èxit i els acabarà perjudicant. Juntament amb una de les seves amigues, inicia una campanya per tal de frenar l’expansió de l’autocràcia però es troba obstaculitzada pel seus antics companys i no ho aconsegueix. Al final, és dels personatges que se’n surt millor malgrat els problemes que ha tingut.

    Sí, ja que la història es desenvolupa entorn un conjunt de valors i actituds que inciten a reflexionar. Des del meu punt de vista, fa referència sobretot a l’equilibri que ha de tenir cadascú per relacionar-se i acceptar els altres, però al mateix temps mantenint la pròpia personalitat i aquells aspectes que ens fan únics. No hem de deixar-nos dominar o influir pels altres excessivament, tot i que cal ser tolerants davant la condició de cada persona.
    És important prendre les pròpies decisions de manera lliure, conscient i voluntària, i afrontar-ne les conseqüències futures. Hem de ser relativament lliures, convivint en diversitat, i saber viure amb els nostres defectes i virtuts.
    Malauradament, crec que és possible una dictadura avui en dia. Si el poder d’una comunitat o estat recau en una sola persona o un grup reduït, i només es governa en funció dels propis interessos i beneficis (com passa a moltes zones del món) ja se’n pot considerar una. Encara que sovint tendim a pensar que es tracta d’una forma de govern molt injusta i pròpia de temps passats, en el fons és més fàcil i probable que ocorri aquesta que no pas altres organitzacions polítiques més lícites i correctes, tal com mostra la pel•lícula. Fins i tot hi ha persones que creuen que la majoria de països són dictadures encobertes, i no cal pas anar més lluny del Primer Món per torbar-ne clars exemples.

    ResponElimina
  13. - Primer de tot hi ha de haver-hi un líder que és el qui dirigirà el grup de membres que formaran una autocràcia. Ens transmet que un grup a de d'estar unit per ser més fort.
    - En part està bé perquè no ens sentim ni marginats ni desplaçats de la societat per d'altre banda és dolent ja que la gent te que tindrà la mateixa opinió i no es pot expressar de la seva manera.
    - Al principi els hi vol ensenyar com és una autocràcia però es posa molt dins el personatge i al final ho acaba sent.
    - En el personatge que me fixat més ha set amb en Tim. Era un noi marginal que ningú l'hi feia cas (n'hi els seus pares). I aquest grup li va molt bé ja que tothom és igual. Fa coses que no hauria fet mai però per cridar l'atenció de les altres persones ho fa. El final s'acaba suïcidant.
    - Jo crec que el que volia arribar a transmetre aquesta pel·lícula era que tu mateix et tens que prendre les teves pròpies decisions, no deixar que et manipulin perquè el perjudicat seràs tu mateix.
    - Jo crec que sí, perquè els moments que estem vivint són molt durs, seria molt fàcil que algú ho fes i totes les altres persones i estiguessin d'acord.

    Oriol Pujadas Casellas
    4t ESO A

    ResponElimina
  14. - La creença incondicional per part dels alumnes al seu professor, és a dir, al seu líder i el total acord amb les propostes que ell feia.
    - En certa manera, si pertanyem a un grup en el qual tots som iguals al principi ens sentim millor, no ens sentim diferents. Jo, però, crec que la diferència és necessària a la vida, perquè et fa obrir la ment i t'ajuda a conèixer noves cultures i a entendre-les. Això, avui dia, és imprescindible.
    - El professor Wenger hi juga un paper clau. Aconsegueix transformar radicalment els alumnes, els uneix i fa que el segueixin a ell. Els transmet que La Ola ho és tot, que sempre han de lluitar per ella. I crec, sincerament, que aquest professor es va equivocar de mig a mig al fer això. Els alumnes, nosaltres, som fàcilment manipulables perquè encara no entenem, a vegades, totes les conseqüències de les nostres accions. Som grans, sí, però també manipulables. Hi ha moltes maneres d'explicar l'autocràcia; aquesta es podria haver evitat. A més, altres alumnes que no pertanyien a la classe del professor Wenger també en van patir les conseqüències, la major part d'ells les negatives.
    - Un dels personatges que m'ha colpit més ha estat una noia rossa que, al principi de la pel·lícula era tímida i insegura, semblava que no tenia gaire confiança en ella mateixa. Però quan es crea La Ola, es torna una persona molt més forta emocionalment, que defensa els seus ideals sense vacil·lar i no té por d'enfrontar-se als altres. Ara bé: també perd la capacitat d'acceptar altres ideologies; vol imposar la seva. M'ha colpit bastant perquè costa d'imaginar com La Ola la pogut fer canviar tant, en només sis dies. I el canvi, positiu en alguns aspectes però negatiu en d'altres, la portat a no veure les conseqüències del que ella i els de La Ola feien.
    - Poques reflexions positives es poden extreure d'aquesta pel·lícula. Una d'elles és que la formació de grups enforteix la gent. Tots els alumnes es van sentir més segurs de si mateixos. Això és bo si no és que intenten imposar la seva ideologia i no es relacionen amb ningú que no pertany al grup (com va passar amb La Ola). Una altra reflexió seria no deixar-nos influenciar mai pels altres. Et poden intentar seduir, et poden explicar mil coses sobre el que creuen, però si tu no ho creus i no ho vols creure, continua igual.
    -Sí, crec que una altra dictadura seria possible avui dia. Només cal mirar Corea del Nord, entre d'altres països. La gent és manipulable. I això els polítics i militars ho saben, i se n'aprofiten.
    Jordi Campàs Caballeria

    ResponElimina
  15. un dels personatges que m'ha sorperès bastant ha set la del noi que es dispara a ell mateix a la boca, trobo què és va obssesionar molt amb això del grup de "LA OLA".

    Trobo que formar un grup està bé però tenim que tenir en compte els aspectes que portem a terme.

    "LA OLA" per una banda el grup està bè, perquè tots estan junts, tots col·laboren i sempre estan units. Però per l'altre banda es passen del limit, començen a fer grafitis del simbol de la ola per tots els llocs, portar camisa blanca...o suigi es van obssesionar molt i més el noi aquell què va ser capaç de comprar-se una pistola.

    finalment, aquesta pel·lícula ha estat força bè, perquè podem pensar i reflaxionar bastant. En podem treure moltes reflexions sobre la pel·lícula, tenim que ser nosaltres mateixos i tenim que prendre les nostres decisions, sense que els altres ens diguin lo que tenim que fer i sense que ens manipulin.

    ResponElimina
  16. La pel•lícula que vam estar mirant a classe anomenada “La Ola” els valors i conductes que fan que sigui possible l’autocràcia sigui possible es el fet de que hi hagi una persona com en el cas de la pel•lícula el professor que exerceixi com a líder i imposi el que el vol sense pensar en res més que el que ell vol,i com la majoria dels alumnes el segueixen entusiasmat fan que l’autocràcia sigui possible.
    El fet de que tot pertanyin a un grup fa que entre tots se sentin units hi hagi confiança entre ells i s’ajudin mútuament en totes les situacions, però tot això comporta inconvenients ja que quan aquest grup creix fa que totes les persones que no creguin en les mateixes idees que tots ells siguin malvistes i excloses en diverses situacions, de manera que tot hi que la gent que formi part del grup tots junt es comportin bé entre ells, perjudica els que no formen part de ells o pensin de manera diferent.
    El paper que té el professor Rainer Wenger és el cap del grup “la Ola”, un grup que va començar en una petita classe ensenyant el concepte d’autocràcia. El professor com que tractava un tema que li agradava va fer que tots els alumnes de seguida s’ho passessin bé. Tot va començar inofensivament cada cop anaven dissenyant coses noves per el grup fins que finalment el professor se li van anar les coses de les mans i alumnes van fer que tot això del grup de “la Ola” passes a ser un gran grup i distingit, fins i tot fent actes de vandalisme, fins que el professor se n’adona i fa que aquest grup s’acabi. Personalment crec que el professor no es que actuï incorrectament ja que l’únic que ell volia era ensenyar un tema que ell li agradava però crec que tant eclipsat com estava pel que havia fet creant amb aquell grup tot se li va escapar i no ho va saber controlar de manera que crec que sabent al final el que havia causat aquell grup als alumnes crec que va actuar correctament acabant amb el grup tot i que no s’esperés el final i la reacció dels alumnes i no tingués el final que tots ens esperàvem.
    El personatge que més m’ha colpit ha estat en Marco que és la parella de la Karo la noia pèl-roja en contra d’aquest grup, ja que aquest noi com els demés és cegat per tot aquesta idea del grup “la Ola ” i el que em va colpir d’aquest personatge es que arriba a pegar a la persona que ell estima, tot i que Tim també em va impactar molt amb la seva decisió de matar-se.
    Crec que tot i que la pel•lícula no tingui el final més esperat se’n pot treure alguna reflexió positiva com per exemple la unió fa la força ja que un petit grup de gent aconsegueix moltes coses en aquesta pel•lícula com es poden veure reflectits en diversos actes, tot i que també podem extreure com a reflexió que el fet de formar d’un grup no vol dir que tots haguem de pensar igual sinó que cadascú a d’aportar el millor de ell i que no em de canviar els nostres ideals per formar dins un grup.
    Penso que si i en aquesta pel•lícula ens ha ensenyat també com és possible, tot i que encara i han societats on només un té el poder de tot. Ja que en aquesta pel•lícula en ha ensenyat el que es fàcil de canviar el parer de la gent.
    Judit Bosch

    ResponElimina
  17. - Quina conducta i valors es donen a la pel·lícula perquè l'autocràcia sigui possible? Les conductes que es donen són molt reals es a dir com una autocàcia. Es a dir hi ha un lider i tots els altres estan a les seves ordres.

    - Pertànyer a un grup d'iguals ens fa sentir millor o ens pot arribar a perjudicar? Ens pot arribar a perjudicar per què ja que ningú té personalitat, per donar vot... ni res però ens pot fer sentir millor per què ens sentim molt units.

    - Quin paper hi juga el professor Rainer Wenger a la pel·lícula? Creieu que actua correctament? Actua com el lider del grup ordenant formes de vestir... Crec que no actua correctament per què cadascú té la seva forma de ser.

    - Destaqueu un dels personatges que us hagi colpit més i argumenteu el perquè. L'alumne, el qual les classes de profesor se les va agafar molt enserio.

    - Tot i que el film acaba de la pitjor manera possible, creieu que en podem extreure alguna reflexió positiva? Quines? Que es bo aprèndre a treballar amb grup però tampoc es té de deixar els altres companys de costat.

    - Creieu que una altra dictadura seria possible en la societat d'avui en dia?No, perquè tal i com està l'economia no serviria de res.

    Eric comino

    ResponElimina
  18. - Lo principal en una autocràcia perquè sigui possible és la obediència extrema del líder. En aquest tipus de disciplina es molt important la figura del líder, ja que tots els alumnes tenien una gran confiança amb el professor.

    - Poder sentir-nos tots iguals ens transmet una igualtat i una manera de relacionar-nos. Als humans ens agrada que tots siguem iguals i que podem sentir-nos units per algun concepte. Però ens pot perjudicar, tal i com ha passat a la pel•lícula i pot ser que això ens faci perdre la confiança de qualsevol.

    - Si, avui dia seria perfectament possible la creació d’una dictadura. Molts països del món actualment la pateixen i podria ser que alguna ens pogués afectar a nosaltres ja que en aquest moment tot és molt difícil.

    - Jo precisament voldria destacar un personatge força principal en la pel•lícula, que és en Marco. Ell perquè és un personatge amb una vida difícil i necessita d’alguna manera sentir-se complet i formar part d’una família ja que com ens ensenya la pel•lícula sembla que no tingui. En Marco és un dels personatges que més ficat al grup està perquè d’aquesta manera sembla que s’oblida del seu món i pot formar part d’un grup o una família.

    - Si.Podríem dir que aquest conjunt de valors i actituds fan que d’una manera una persona pugui reflexionar. El què ens vol fer transmetre aquest film és que no podem fer el què altres persones ens diguin, sinó fer el que un mateix creguis i vulgui fer amb la seva vida. També és una manera de veure que no ens ho em de convertir una petita cosa en immensa.

    - El professor Rainer Wenger al principi ultilitza aquest joc perquè els seus alumnes puguin entendre el concepte d’autocràcia i que actualment encara existeixen. Ell en cap moment es pensa que els seus alumnes actuaran d’aquesta manera i que tot pugui acabar com finalment en la pel•lícula acaba.
    -Ell no té la culpa de que hagi passat aquest desastre, però en algun moment ell s’havia d’haver adonat de que se n’hi anava de les mans, i havia d’haver-ho parat.


    Laura Riera Camps
    4t ESO B

    ResponElimina
  19. -Els valors que ens donen a la pel·lícula per tal de que hi hagues una correcta autocràcia era que l'autoritat només la té una persona sense cap límit d'autoritat, juntament amb la motivació dels alumnes ja que ells també volien tenir una autocràcia.

    -
    Penso que pertànyer a un grup d’iguals està bé però també es perjudicial. Poder sentir que tots som iguals és una de les millors coses que hi poden haver en aquest món, sense mirar el color de la pell, ni la religió, ni l’origen, ni el sexe… però sempre hi han les diferències entre les classes socials; però també es perjudicial perquè et pot arribar a canviar bàsicament com ets, i un cop ets en aquell grup d’iguals, has de pensar com ells pensen i fer el que ells et demanen i, al menys a mi, no m’agrada pas que em diguin el que haig de fer o deixar de fer. Tots podem pensar lliurament i podem fer el que volem, sense exagerar.

    - El professor Rainer Wenger va decidir començar un projecte en els seus alumnes per tal de ensenya-s’hi que és l’autocràcia i lo fàcil que es manipular la massa mitjançant 4 temes: “la força mitjançant la disciplina, la força mitjançant la comunitat, la força a través de l’acció i la força a través de l’orgull”. Cada cop es notava més l’evolució dels alumnes però això li va fer que acabés malament. No va saber actuar correctament perquè ho podia haver parat abans de que fessin certs actes.

    - El personatge que més m’ha impactat ha sigut en Sinan (Elyas M’Barek) ja que ell principalment volia que hi hagués un grup d’igualtat perquè per un cop en la seva vida, no hi hagués diferències entre el color, el sexe, etc. Si jo estigués en el seu lloc, també hagués volgut un grup d’igualtats per aquest motiu, però a la fi, tot acaba malament.

    - Tots tenim el dret de fer el que volguem, de ser qui sóm i de prendre les nostres pròpies decisions sense mirar com són els altres o el que fan. A la fi, ningú no ens pot manipular ja que tots tenim dret de poder fer el que volguem. “Sóm qui sóm i això ens fa diferenciar dels altres.”

    Manal Kariouhi
    4t ESO B

    ResponElimina
  20. En aquesta pel•lícula ens explica una autocràcia, per la qual els alumnes tenen un líder i aquests els i fan cas. Tots els alumes deien que no es podia tornar a una dictadura com havans hi havia a Alemanya, però de manera que van passant els dies, ells en creen una.


    El principi et pot fer sentir millor perquè tothom està unit, però si això es porta més enllà, pot arribar a un extrem això pot perjudicar.


    El professor és el que té el paper més important a la classe, perquè ell és qui va dir de fer una autocràcia, el que li passa és que no ha previngut el que passaria, quant ell ja vol aturar la verdadera autocràcia ja és massa tard.

    En Tim, perquè havans d’entrar al grup de “la ola”, ell era un nen marginat dins del grup classe, al formar aquest grup ell es sen bé amb els seus companys. Al entrar al grup, ell vol que es vegi el logo de “la ola” i el pinta, el que m’ha impactat més és quant compra la pistola i el final que té que acaba amb la seva vida perquè ell veu que si “la ola” no segueix ell tornarà a ser un nen marginat dins de la classe.

    D’aquesta pel•lícula podem treure moltes reflexions positives, la més d’estacada per a mi és que encarar que tu entris a un grup, tu no has de canviar la teva actitud sino que has de seguir amb la teva personalitat que has tingut sempre.

    Si que se’n pot crear una. Una dictadura és pot crear amb molt poc temps com em vist a la pel•lícula.

    Albert Faja
    4t ESO A

    ResponElimina
  21. -Formar part d’un grup on segueixes totes les lleis del líder.
    - jo crec que formar part d’un grup on tots són iguals el començament pot anar bé ja que no hi ha discriminació en diverses coses com la popularitat, la religió, els diners, el sexe... però el final pot acabar malament ja que sempre pot haver-hi una persona a part del líder que té més poder sobre els altres i que això l’han de respectar diferents o també pot influir que el fet de no donar la teva opinió i per tant fer tot el que et diuen ja que moltes persones poden estar en contra.
    - El professor Rainer Wenger fa el paper del líder. Crec que de bon principi fa correctament el seu paper però el llarg del temps el grup és va fent més gran i els membres del grup en tenen una visió diferents i això els fa descontrolar i el professor sense adunar-se’n de les conseqüències que esta portant La Ola continua el grup endavant envers d’aturar-ho.
    - El personatge que m’ha impactat més durant el llarg de la pel•lícula ha set en Tim, ja que el començament era un noi sense amics però on ell es pensava que en tenia i gràcies a La Ola va fer amics ja que ningú es discriminava però el grup el va afectar molt, ja que es pensava que era incapaç de fer res més que no fos per beneficiar el grup.
    - Aquesta pel•lícula fa una reflexió en que tu tens dret a opinar en un grup i prendré les teves pròpies decisions sense dependre de ningú més.
    - Segurament que si, però seria bastant difícil ja que molta gent pensa i fa el que vol sense dependre de ningú més.
    Laura Pujol Baucells 4t B

    ResponElimina
  22. -Ser un grup unit on tots siguin importants per igual.
    - Jo crec que et fa sentir millor ja que et sents important igual que els altres companys.
    -Ell els anima a ser un grup unit i a treballar tots junts, cooperativament.
    -Com a projecte crec que és molt vàlid ja que és molt interessant formar un grup de iguals, el problema és que tot això se li escapa de les mans, i els alumnes es comencen a obsessionar.
    - El personatge que més ma impressionar a set la Karo, ja que al principi de la pel•lícula, esta en contra del grup de “la ola” i intenta atura tot això i tots estan en contra de ella com si fos una enemiga del grup, però al final de la pel•lícula, t’adones de que la Karo era la més sensata de totes i que no anava tan desencaminada, intentant aturar el domini de “la ola”.
    -Sí, ens demostra que les coses fetes amb la mesura correcte són bones, des del moment que es converteix en la nostra doctrina, ens perjudiquem a nosaltres mateixos i al nostre voltant.
    -Jo creia que no, però després de visualitzar aquesta pel•lícula, podria ser possible. De totes maneres crec que en la societat on vivim tan acostumada a la democràcia, no es podria arribar als límits que em vist en aquesta pel•lícula, abans de que passés això la gent es revelaria en contra dels que volen dominar.

    Sonia Begara 4t B

    ResponElimina
  23. sentir-se millors no pero si no ens sobre pasem no perjudicara pas, ara si sens enba de la ma dons si que pot aribar a perjudicar

    a la pelicula juga de professor, ell pensa que actua corectament pero no sen dona conta i fa anar malament tota una clase

    si, sentir lo que opinen las altres personas, no sentirse superior a ningu, i no anar al mes anlla de lo que ens toca

    si, an la pelicula ans hu han demostrat

    ResponElimina
  24. El professors transmet als alumnes una seguit de normes, una d’elles; seguir i obeir a un líder, creure’s superior els altres i treballar d’una manera sòlida. Així formen una mica d’autocràcia que té una retirada a una dictadura, i podem veure que es alumnes explicaven com tornar en una dictadura, quan actualment es impossible.

    En la meva opinió, pertànyer en un grup on tots són iguals et pot arribar a fer sentir millor; ja que ningú és més que tu n’hi inferior a tu. Però si aquests grup arriba fins a l’extrem i poden haver-hi un seguit de perjudicis, com hem pogut veure en la pel•lícula. Hem observat que molts dels personatges fan un canvi radical en la pròpia forma de pensar.

    Ell és el responsable de tots es fets que succeeixen en la pel•lícula, ja que ell ha estat qui ho ha començat. Per altre part, els alumnes ho porten a l’extrem. El professors actua correctament, ja que ell només vol ensenyar als alumnes com és una autocràcia de veritat. Però podem veure que ell no s’adona que el que ell transmet està anant massa lluny, fins que el final s’adona que no ho pot parar.

    El personatge que més m’hi he sentit colpida a estat el de la Karo. Ja que es una noia llesta, que veu les coses tal com són, i en un primer moment ja va veure que el que el professor els i transmetia no acabaria bé. La figura de la Karo, ens pot fer obrir els ulls; ja que en aquest món hi ha persones que poden fer portar a gent per mals camins, però un és llest per saber el que ha de fer i el que no ha de fer.

    Aquesta pel•lícula ens ha servit de molt, ja que hi podem extreure moltes reflexions positives. Una de les més importants per a mi, és saber on has d’estar en tot moment, i no deixar-te influir per les altres persones ja que tu ets lliure de tots els teus actes i un té de fer el que li senti millor.

    Sí, crec que una altra dictadura seria possible avui dia. Ja que els polítics poden canviar les opinions de la gent. Tot i que, actualment la gent és molt lliure i ells trien els seus actes.

    Gemma Baulenas Iborra
    4t C

    ResponElimina