xf

dimarts, 17 de novembre del 2015

JE SUIS PARIS et JE SUIS BEYRUTH et JE SUIS SYRIE?

Jo sóc...
El passat divendres 13, dia pels països anglosaxons de la mala sort, ens arribava la notícia dels sis atemptats terroristes a la ciutat de París. A tot Europa ens va impactar veure aquelles imatges horripilants en les que 129 persones civils i innocents eren executades a mig carrer, a la terrassa d'un restaurant o a dins d'una sala de concerts per uns radicals islàmics que diuen matar en nom del seu Déu. Una barbàrie que un dia abans també s'havia produït a la capital del Líban, Beirut, on van morir més de 40 persones, però aquesta notícia no ens va commocionar tant. Per què? També són persones del món? No interessa parlar dels centenars de persones que moren a Síria cada dia? Quins interessos hi ha al darrere? Ens informen de la veritat? Com obtenen les armes l'Estat Islàmic? Per què el món occidental està interessat en aquella zona?... Moltes preguntes i poques respostes convincents.

Jo sóc París
Jo sóc Síria
   

Per reflexionar sobre els fets dels darrers dies us animo a fer un treball de camp tot fent recerca de diferents fonts d'informació. Podeu afegir qualsevol enllaç de vídeo, imatge o text de reflexió...


  • Com veu rebre la informació dels atemptats a París? Quina primera impressió us va fer?
  • N’heu parlat a casa? En el vostre entorn proper, quines reaccions hi ha hagut?
  • I vosaltres, heu fet alguna cosa?
  • Per què és tan impactant aquest fet? Què el fa diferent de fets semblants?
  • Què han fet els ciutadans de París? Com creieu que se senten?
  • Què us diu aquesta imatge “Pau sobre París”? Què creieu que representa? Podeu buscar-ne altres.
  • Peace for Paris
  • De quina manera ha reaccionat el govern francès? Què n’opineu?
  • Quina solució té aquest conflicte? Quines accions proposaríeu per evitar que fets semblants tornessin a passar?
  • Creieu que hi ha perill que a Europa sorgeixi islamofòbia? Per què?
  • Quin perill hi ha en relacionar els refugiats amb el terrorisme islàmic?
  • Com solucionaries el tema dels refugiats? Obriries les fronteres? Per què?
  • Quina és la teva resposta al títol de l'entrada "Je suis Paris et Je suis Beyruth et Je suis Syrie"?

cierre
Situació dels refugiats

Fonts d'informació:  CLIQUEU ALS ENLLAÇOS







Algunes preguntes i enllaços són extrets de
www.textlagalera.wordpress.com

5 comentaris:

  1. La islamofobia esta ja preset al nostre pais i als paisos veins, ho estava fins hi tot, avans dels primers atemptat a França. Però en fets tan amplis com aquest, pot augmentar la islamofobia i, fins i tot, canviar els pensaments mes intims de algunes persones...

    Però no tothom es dolent, ni tothom vol el mal.

    ResponElimina
  2. Jo crec que això de només centrar-se on ens afecta, no es just ja que per molt que fem "prayforparis" la cosa no canviarà l'estat islàmic no pararà fins que no els i quedi gent per fer-ho, jo crec que un error molt gros que han fet els francesos i ara també faran els russos és anar a destruir-ho tot a Síria, ja que l'estat islàmic només és un 1% de tota la comunitat musulmana, i per molt que se'ls "carreguin" a tots, també s'enduran a molta gent innocent per davant. A part l'estat islàmic no només està concentrada a Síria, sinó per tot el món. El que estan aconseguint és generar més guerra.


    Biel Pujadas Colomer

    ResponElimina
  3. Vaig rebre aquesta informació per la meva filla de cosina que viu a Paris. La meva reacció va ser baixar les escales corren informar els meus pares i canviar de canal. No vaig tenir cap expressió a la cara, perquè a Sirià passen coses molt pitjors i si es per plora.
    Aquest fet es impactant perquè estem a prop de França i a nosaltres ens afecta més. Però també que no es l’únic país que ho passa malament, Sirià fa 5 anys que esta en guerra i ningú fa res.
    Ja no te solució aquest conflicte, be França si ha tornat i això ja no acabarà. No podem fer res.
    A Europa sempre hi ha hagut islamofòbia però amb aquest endevinament a Paris , comença a haver-hi més, creuen que els musulmans som els culpables de aquest fet, que Déu diu mateu, i no es així. Déu no mata, demana pau entre tots. El dissabte 15 el entrar el twitter vaig veure milers de twitters insultant els musulmans i la religió... Això és el començament de la islamofòbia, insultant i faltar el respecte per les xarxes socials.
    El tema de refugiats es molt injust que tanquin les fronteres, els pobres s’escapen de la fam, de la guerra i de la mala vida. I ara els tanquen les fronteres. Jo personalment les obriria, com he dit s’escapen de la guerra i són persones innocents.

    ResponElimina
  4. Aquests tema hem fa molta ràbia i a la vegada també pena.
    Vaig rebre les noticies al dissabte al mati quan hem vaig llevar i vaig connectar-me a les xarxes socials, vaig veure l'estat d'una amiga que deia alguna cosa de paris, directament lo que vaig fer va ser engegar la tele i mirar que havia passat. Em va saber molt greu, però vaig pensar que hi havia moltíssims llocs que es moria i mor gent diàriament i ningú en dona importància.
    El que hem va fer més ràbia va ser allò de canviar la foto de perfil de les xarxes socials perquè el fons rostis la bandera de França, però i la de Palestina, i la de Siria, i la de Beirut, no són llocs que mor gent diàriament? També són persones. Entenc que França és un país veí i que la gent es preocupa li dona més importància perquè és una cosa que passa al costat, però em fa molta ràbia per els altres paisos.
    Ah i la cosa que em fa més ràbia és que hi ha gent que diu que tots els musulmans som terroristes quan només 1% de l'estat islàmic ho són.
    I la pregunta que m'ha passat més vegades per el cap és: Com poden existir persones tant violentes que es dediquin a matar a gent innocent sense que els hi hagin fet res? Bueno.. això mai s'entendrà..

    Kaouthar El Jarroudi

    ResponElimina
  5. La gent ha fet de tot per defensar aquell fet, però a la vegada no pensen amb els nenes de Síria, Palestina... Tots som humans aixi que ni #`prayforparis ni #prayforsiria ni #prayforpalestina sinó que #prayforhumanity!!! Ningu és millor que un altre, tots som persones i si hem de defensar a un no val la pena! De gent dolenta hi ha a tot arreu, ja sigui musulmana, cristiana, atea, jueva... AIXÒ S'HA DE PARAR JA! No més guerra sinó més pau, amor i harmonia que som persones!

    Les bombes no solucionen res, només fan mal i empitjorar la troca...

    Res més a dir, tothom té el seu punt de vista, però al final tots som persones.
    Mariam Abraham

    ResponElimina