Aquests últims dies hem visionat la pel·lícula "La ola" a classe; un film que dóna molt de sí i que admet múltiples reflexions per a vosaltres adolescents, però també sobre valors socials i sistemes polítics i econòmics no molt llunyans en el temps...
Enllaç de la pel·lícula per les classes on no l'hem acabat:
https://www.youtube.com/watch?v=AM5rZLMbB-0
L'activitat que hem comentat a classe és escriure una crítica del film; extraient-ne les idees claus que en traieu, conclusions, reflexions, anàlisi dels personatges principals,... Perquè no sigui tan difícil us poso unes preguntes que us serveixin d'ajuda per fomentar el vostre discurs. Avís no ha de ser pregunta- resposta ni heu de contestar-les totes.
- Quina conducta i valors es donen a la pel·lícula perquè l'autocràcia sigui possible?
- Pertànyer a un grup d'iguals ens fa sentir millor o ens pot arribar a perjudicar?
- Quin paper hi juga el professor Rainer Wenger a la pel·lícula? Creieu que actua correctament? N'és el culpable?
- Destaqueu un dels personatges que us hagi colpit més i argumenteu el perquè. Us heu identificat amb algun d'ells?
- A la pel·lícula es parla sobre el retorn dels uniformes a les escoles i instituts. Avantatges i inconvenients? A favor o en contra? Argumenteu-ho.
- El film és basada en un fet real. Investigueu on va passar i per a què creieu que va sorgir la idea?
- Quines són les causes per les quals pot sorgir un règim autoritari en una societat? Quins moviments polítics i socials surten a la pel·lícula?
- Creieu que una altra dictadura seria possible en la societat d'avui en dia?
- Quines són les causes per les quals pot sorgir un règim autoritari en una societat? Quins moviments polítics i socials surten a la pel·lícula?
- Creieu que una altra dictadura seria possible en la societat d'avui en dia?
...
Espero que us hagi agradat, que tots anem aprenent una mica més, creixent i, sobretot, saber trobar el camí correcte nosaltres mateixos.
Una forta abraçada de + de 5 segons!
Des del meu punt de vista, la pel•lícula ha sigut molt divertida i interessant. El professor Wenger aplica una manera diferent d’ensenyar als seus alumnes què és l’autocràcia. Per exemple, fa que es dirigeixin a ell com a senyor, els fa aixecar de la cadira per parlar davant de la classe, els obliga a tots a portar una camisa blanca i també a obeir les seves ordres. Així doncs, el professor és essencial perquè els fets s’acabin com s’han acabat. El professor no veu que el seu mètode d’ensenyar als alumnes s’està desviant fins que ja és massa tard. Intenta dissoldre el grup de “La Ola”, però en Tim es desespera, diu que el grup és l’únic que té i acaba per disparar a un company de la classe i suïcidant-se. Podem veure amb aquesta pel•lícula que les dictadures avui en dia sí que són possibles i que cadascú ha de tenir les seves idees, però no les pot fer prevaler per sobre de les dels altres.
ResponEliminaRoger Godayol
En la meva opinió la pel·lícula ha estat molt bé perquè és una manera diferent d'ensenyar història, vivint-la des de dins. Segur que aquesta gent va aprendre molt. Però el problema va ser que d'aquesta idea de grup i unió va desaparèixer i es va formar una dictadura, qui no hi estava d'acord no era benvingut. Al final la pel·lícula ha acabat malament, ja que en Tim s'obsessiona i comença a disparar.
ResponEliminaMarc Expósito
- Bàsicament la majoria de nois i noies volien formar part d'aquest grup com si fossin una elit, creient-se superior a la resta pensant-se que feien el bé obeint les normes d'un líder que canviava la manera de pensar de cadascun d'ells. Els nois no volien anar a contracorrent dels altres ni tampoc volien sentir-se exclosos, per això en volien formar part.
ResponElimina- Penso que ens pot arribar a perjudicar formar part d'un grup d'iguals, perquè et pot arribar a canviar la manera de pensar (com passa a les sectes). T'inculquen una conducta que en realitat no és la teva. Crec en la individualitat i en el pensament lliure. Sí que és veritat que també té coses bones com anar tots vestits iguals i així s'eliminen les diferències entre les classes socials, però un cop surts al carrer, hi continuen havent les classes socials. Una cosa bona és que s'eliminen els grupets de la classe.
- El professor Rainer Wenger al principi s'ho pren com un joc amb l'objectiu d'ensenyal-s'hi què és l'autocràcia, però més endavant s'ho agafa seriosament i se li escapa de les mans. Realment, els que ho van portar a l'extrem van ser els alumnes. No actua correctament, perquè arriba un punt en què hauria d'haver-ho parat.
- Hi ha dos personatges que em van agradar des del principi, que són la Karo i la Mona. Totes dues, des de l'inici de la formació de "La Ola" ja sabien que aniria més enllà i acabaria malament. Van fer tot el possible per evitar-ho: es van esborrar del grup, van intentar parlar amb el professor perquè ho parés i van escampar fulls per tot arreu a fi d'aconseguir dissoldre el grup. Penso que el professor no va aconseguir canviar-los-hi la seva manera de pensar.
- En podem treure moltes reflexions. Has de ser tu mateix i prendre les teves pròpies decisions, sense importar el que fa la resta, perquè moltes vegades el que fa la majoria de gent no és el correcte. El destí depèn de les decisions que prenguis, per això és important que no ens deixem influenciar per ningú. Tots som lliures de fer el que volem.
-Crec que sí que seria possible una dictadura avui en dia, perquè hi ha persones que es deixen influenciar fàcilment, però per altra banda n'hi ha d'altres que ferien tot el possible per evitar-ho. No fa falta que sigui una dictadura política, formar part d'un grup que et talla la teva llibertat d'expressió ja és una dictadura de la qual te n'has de desfer.
-Finalment, penso que la pel·lícula és molt bona i mostra a la perfecció el que és l'autocràcia. El final és impactant, però encara ho és més el fet que estigui basada en una història real.
Paula Gil.
4t B.
La pel·lícula ha estat molt be i molt interessant penso que el que va fer el professor per una banda bé ja que es una altre manera de ensenyar un tema com aquell, però també penso que s’ha passat ja que els alumnes ho han agafat molt en serio. Penso que el professor si ha set culpable del que ha passat.
ResponEliminaEl personatge que mes m’ha cridat l’atenció ha set la Carol ja que des de un principi semblava que ja sabia que no acabaria bé el que feia el professor.
Basma El Amen
“L’Onada” (Die Welle en alemany) és una pel•lícula produïda a Alemanya l’any 2008. Està basada en un cas real: en un Institut de Califòrnia, un professor d'història va dirigir un experiment a la seva classe, establint una disciplina molt estricta i privant de llibertat els seus alumnes, i tots van reaccionar amb entusiasme i obediència, creant el moviment de “La Tercera Onada”. Aquest moviment va adquirir tanta força que es va haver d’aturar l’experiment.
ResponEliminaLa pel•lícula mostra com unes classes per explicar la forma de govern de l’autocràcia, donen lloc a un grup radical i intolerant anomenat “l’Onada”, fins que la situació s’escapa de les mans del professor.
Cal remarcar que el professor Wenger era un professor que havia tingut dificultats en la seva formació acadèmica. Això el feia sentir inferior als altres professors, com un professor de segona categoria.
El professor, bastant inconscient, dirigeix el moviment de “l’Onada”, i troba en el grup que ha creat l’estimació per part dels alumnes i la sensació de poder, per així demostrar-se a ell mateix que és igual de capaç que qualsevol altre professor.
Tot aquest moviment comença com un joc dins la classe. Però de seguida quasi tots els alumnes se senten orgullosos de pertànyer al grup. Pot semblar estrany com són capaços de fer les bogeries que fan i sentir-se bé dins del grup, però això es deu a les tècniques de manipulació del professor, i a la gran pressió de grup.
En Tim és un alumne que sol estar marginat, i al crear-se “l’Onada” troba el seu lloc dins la classe. Per fi se sent acceptat pel grup i ja no el marginen. Però quan es dissol “l’Onada”, no és capaç d’acceptar aquesta realitat. Havia centrat tota la seva atenció i tota la seva vida en “l’Onada”, i depenia d’ella. Els alumnes havien arribat a dir que “l’Onada” els feia a tots iguals. Això seria real si la finalitat d’aquest grup fos purament divertir-se (com un equip de futbol). Però aquest grup estava marcat per un odi fort contra els que no hi pertanyien (com per exemple els de la classe d’anarquia). Funcionava com una secta.
Els protagonistes de la pel•lícula, el professor i en Tim, estan marcats per un complex d’inferioritat, cosa que els porta a haver de fer bogeries per sentir-se valorats.
Podem ser membres de diferents grups i defensar els nostres ideals. Però això tindrà un sentit ètic i serà acceptable si també respectem els ideals de l’altra gent (sempre que no siguin radicals, és clar).
Dintre “l’Onada”, s’imposa un model de pensament, però mantenir la teva posició com a estudiant que està en contra de “l’Onada” és complicat: nedes contracorrent, enfrontant-te a una gran pressió de grup.
Tots els fanatismes (creure cegament en algú o alguna cosa, sense tenir esperit crític) són dolents. I la pel•lícula ens mostra com de fàcil és manipular un grup i grans masses. La manipulació que fa el professor sobre els alumnes és totalment condemnable, i no actua fins que l’assumpte és massa greu. Una educació com cal ha d’ensenyar a tenir una visió crítica de la realitat, i crear ments lliures. No fomentar l’odi ni els prejudicis.
Hi ha diferents formes de manipular a una població. Algunes poden semblar-nos inviables, com les armes. És cert que actualment hi ha mesures en contra de l’ús de la violència, però en molts països aquestes lleis s’incompleixen, i els habitants viuen sota una dictadura pura i dura, com Corea del Nord. Però no només amb armes s’aconsegueix manipular a la població. Crec que una dictadura avui en dia també es pot entendre com la prohibició dels drets que té una població, i per més que no la representi un dictador, també és condemnable. Ara s’imparteixen altres formes per sotmetre a persones, que no segueixen la idea de dictadura que podem tenir de dictadures antigues, però personalment crec que funcionen igual. En els països del primer món poden existir dictadures “encobertes” sota un govern, que privin de la llibertat de pensament als habitants d’un país, i que a través d’una falsa democràcia, imparteixin la voluntat d’uns pocs per sobre de tota la població.
JUDIT DONADA
Segons el meu punt de vista, aquesta pel·lícula m'ha semblat molt interessant, ja que ens reflexa una realitat que ja ha passat però ens dona la possibilitat de que podria tornar a passar. L'autocràcia condueix a les persones a que es tanquin i només comptin amb les persones amb el mateix pensament que ells, això fa que la persona arribi a un punt agressiu i bastant egoista ja que només pensen que ells tenen la raó, i no donen la possibilitat que una altre persona s'expressi, els principals valors que és donen es sobretot la força de grup, la força de grup pot estar molt bé fins a un cert punt penso jo, després també li donen molta importància a la vestimenta i coses així, cosa que això ja no està gents bé ja que personalment penso que la manera de vestir ens defineix i de vegades ens expressem per aquesta manera. Per tant penso que pertànyer a un grup d'iguals si que ens pot fer sentir millor, però ens pot perjudicar molt perquè ens anul·la la possibilitat de pensar d'altre manera. El professor Rainer Wenger és el que se li escapa de les mans aquesta situació ja que, en el moment que alguns dels seus alumnes li varen advertir ell ja se'n hauria d'haver adonat i haver-ho frenat quan encara era a temps, per una part és un altre mètode d'ensenyar però ell hauria d'haver recordat en tot moment als seus alumnes que això no anava en serio, per lo tant ell n'és el culpable de tot el que va passar per no parar-ho a temps, quan se l'hi va ser avisat.
ResponEliminaEl personatge que m'ha agradat més a sigut la Karo ja que és una noia decidida que se'n va anar adonant a mida que tot avançava del que estava passant, ella des d'un principi quan començaven a haver canvis com per exemple la vestimenta ja s'hi va negar, va fer el possible per parar-ho i sempre amb esforç. Penso que si jo hagués estat en la seva situació hagués actuat de la mateixa manera per molt que s'arribes a sentir diferent a la resta de la gent.
Tot i que la pel·lícula no acaba de la manera que m'esperava això a fet que encara m'hagi agradat més ja que, normalment sempre són els mateixos finals però m'ha sorprès molt. Aquesta pel·lícula ens mostra que fàcilment ens deixem manipular pel que ens diu una persona amb poder, i és una reflexió també sobre l'actualitat. A la pel·lícula hi ha una part que parla sobre els avantatges i els inconvenients del retorn dels uniformes que són la economia, la igualtat, ja no hi haurien diferències socials... Jo per una part n'estic a favor ja que d'aquesta manera no hi haurien diferències socials, però per una altre en contra ja que fa que la persona no pugui ser lliure i expressar-se amb la roba que vulgui dur.
Al 1967 un professor d'història a l'Institut Cubberley de Califòrnia, Ron Jones va dirigir un experiment a la seva classe. Va imposar un règim d'estricta disciplina, restringint la llibertat dels alumnes i fent-ne d'ells un grup. El professor es va sorprendre al veure que els alumnes van reaccionar amb entusiasme a l'obediència exigida d'ells. L'experiment, que originalment havia de durar només un dia, es va estendre per tota l'escola. Aquells que s'hi negaven van ser aïllats i fins i tot agredits si no s'unien al moviment, i els membres van començar a espiar-se i a desconfiar entre ells. El cinquè dia Ron Jones el professor va ser obligat a donar per acabat l'experiment. El nom del moviment va ser La Tercera Onada, i ha inspirat aquesta pel·lícula.
En l'actualitat també podria sorgir una altra dictadura ja que algunes persones són molt fàcils manipular, i com hem observat en la pel·lícula en algunes de les persones, no sabien ni com podien haver fet tot aquell canvi, ja que va ser una canvi molt exagerat.
Finalment dir que és una pel·lícula que ens pot fer reflexionar molt sobre l'odi que pot acumular una persona, i sobretot, sobre els danys que podem arribar a causar psicològicament en una ment humana simplement amb paraules.
Andrea Alcalà 4tC
Des del meu punt de vista, la pel•lícula m’ha semblat bastant interessant ja que la pel•lícula esta basada en un fet real. El professor fa tindre unes conductes als alumnes d’autocràcia, per exemple: fa que es dirigeixin a ell com a senyor, els fa aixecar de la cadira per parlar davant de la classe, els obliga a tots a portar una camisa blanca i també a obeir les seves ordres.
ResponEliminaPenso que ens pot arribar a perjudicar formar part d'un grup d'iguals, perquè et pot arribar a canviar la manera de pensar. Sí que és veritat que també té coses bones com anar tots vestits iguals i així s'eliminen les diferències entre les classes socials, però tothom té de ser lliura tant com és.
El professor Rainer Wenger s’ho pren una manera més de ensenyar els seus alumnes que és l’autocràcia, però veritablement no veu el perill que perjudica fent aquest exercici per els seus alumnes. També crec que esta bé que proposi per fer aquest exercici, però tant sols quan comença’n a tindre un vestuari i un símbol, ja em semblava que no acabaria gaire bé els alumnes a l’hora de fer vandalisme.
Una reflexió bona que podem treure de la pel•lícula és que em de nosaltres mateixos i prendre les nostres pròpies decisions, sense importar el que fa la resta. Tots som lliures de fer el que volem.
Crec que sí que seria possible una dictadura avui en dia, perquè hi ha persones que es deixen influenciar fàcilment, però n'hi ha d'altres que ferien tot el possible per evitar-ho.
Al 1967 Ron Jones, un professor d'història de l’institut de Palo Alto a Califòrnia, va tenir resposta per a la pregunta d'un dels seus alumnes: Com és possible que el poble alemany al•legui ignorància a la massacra del poble jueu? Com va poder el poble alemany al•legar la seva ignorància del genocidi jueu? Com podia la gent de les ciutats, els obrers, els professors, els doctors, dir que no sabien res dels camps de concentració i les matances? Com gent que eren veïns o fins i tot amics de jueus podien dir que no hi eren quan va succeir tot?
En no poder explicar als seus alumnes per què els ciutadans alemanys van permetre que el Partit Nazi exterminés a milions de jueus i altres. Va decidir fer un experiment amb els seus alumnes: va instituir un règim d'extrema disciplina en la seva classe, restringint-los les seves llibertats i fent-los formar en unitat. El nom d'aquest moviment va ser The Third Wave.
Jones va cridar al moviment «La Tercera Ona», a causa de la noció popular que la tercera d'una sèrie d'onades al mar és sempre la més forta, i va afirmar que els seus membres revolucionarien al món. Davant la sorpresa del professor, els alumnes es van entusiasmar fins a tal punt que als pocs dies van començar a espiar uns als altres ja assetjar als que no volien unir-se al seu grup. L'experiment va cobrar vida pròpia, amb alumnes de tota l'escola unint-se a ell.
Jones es va preocupar sobre el resultat de l'exercici i el va detenir al cinquè dia fent veure als seus alumnes que el moviment tenia un líder mundial: Adolf Hitler.
El 2006, es va intentar recrear l'experiment en una classe d'història d'una escola primària de Florida amb nens encara més joves.
Finalment, vull dir que aquesta pel•lícula et fa molt pensar en cada decisió de cada persona et pot fer canviar d’opinió on ens deixem manipular, però no té de ser així, sinó tenim que ser nosaltres mateixos.
Mireia García
En primer lloc, cal destacar que la pel•lícula anomenada "La Onada", és una pel•lícula que està basada en fets reals i que concretament, van succeir a una escola de secundària de Califòrnia l’any 1967. L’argument principal de la pel•lícula es troba influenciat pel professor Rainer Wenger. Sembla ser doncs, que aquet professor volia dur a terme d’una manera pràctica i divertida la metodologia de l’assignatura d’autocràcia. Doncs bé, que és el que realment volia aconseguir aquest professor que realitzessin els seus alumnes? Un sentiment d’ajuda mútua i de comunitat? Una disciplina? Uns ideals molt clars i mercats entre els membres del grup? Cal destacar que els primers dies d’aplicar aquesta metodologia, tot fluïa correctament, semblava una metodologia interessant i divertida per els alumnes. fins i tot, els alumnes van formar un nom propi pel grup, un símbol, uns objectius però també unes normes i unes representacions de grup. mica en mica, la situació va anar canviant. l’assumpte es va anar fent més serio, cada cop més creïble i cada cop més intens. les crítiques i fins i tot les enveges per part dels anarquistes, van crear una situació d’odi i d’intolerància. l'estructura de comunicació entre els alumnes també va canviar, van desaparèixer els diàlegs entre els alumnes, les bromes i fins i tot les rialles. Les ordres van passar a ser acatades i ningú absolutament ningú es podia posar en contra.
ResponEliminaUna de les coses molt importants i que en la pel•lícula s’aprecia, són els rols que mantenen alguns alumnes del grup. En primer lloc, cal destacar l’actitud d’en Tim, un noi tímid que està exclòs per part dels seus companys d’un grup i immediatament, busca algun altre grup a qui formar part. Sembla ser que en la creació d’aquest nou grup anomenat "l’Onada", es sent acollit i ja no està marginat. Desgraciadament, però, les bogeries que finalment han de realitzar tots els alumnes d’aquest grup i inclòs el professor, ens porta a viure una increïble tragèdia. Perquè tot això hauria d’acabar així? Si, és cert que en aquest grup han de realitzar fortes i exagerades bogeries per tal de que la resta de les persones els valorin com a tals. Una de les altres actituds que m’agradaria destacar és la de la Karo, una noia intel•ligent, quasi bé la més de tot a la classe però que mica en mica, es va diferenciant de la resta dels seus companys. Ella no se sent identificada amb ells i comença a oposar-se.
També, cal destacar la conducte que porta a terme el professor envers els seus alumnes. Rainer Wenger es torna líder, assigna tasques i dóna ordres, elogia i critica en forma arbitrària, té previst un pla a desenvolupar dins d’aquesta metodologia però si és cert que no explica en cap moment les raons per les quals origina tot aquest moviment. Doncs, que és el que crea amb tota aquesta situació? Primerament, els alumnes no poden tenir una visió total sobre la tasca a realitzar. Estan condicionats i fins i tot manipulats per aquest professor.
Des del meu punt de vista, crec que en l’actualitat si que podria ser possible la creació d’una altre dictadura. Observant el món cruelment, observem que hi ha persones de tots tipus. Persones vulnerables les quals es poden manipular com l’aigua, però en tot el contrari també trobem persones amb personalitat i que saben molt bé que és el que realment els convé.
Júlia Collell
4t B
Finalment, caldria extreure’n una conclusió sobre aquesta situació tant benèfica però alhora tant increïble. Per què crear aquest ideals tant mercats i tant solemnes? Perquè condicionar a les persones a aquest tipus de moviment? Cal? Això és el que realment hem pregunto jo. Des del meu punt de vista, crec que en la societat que tots estem inculcats i que per desgràcia hi ha tanta injustícia, no hauria de sorgir aquests tipus de moviments. La pel•lícula ens permet denunciar la forma d'operar dels sistemes totalitaris i de manipulació de masses que anul•len la possibilitat de decidir pròpiament i lliurament. També ens permet reflexionar sobre la facilitat amb què les persones podem quedar involucrats en aquests grups sense adonar-nos o fins i tot, sense voler-ho.
ResponEliminaFinalment, malgrat la manera que acaba aquesta pel•lícula crec que en podem extreure’n una conclusió molt clara. És molt important que siguem nosaltres mateixos i que no ens deixem influenciar per certes persones perquè a la llarga, ens poden portar a viure difícils tragèdies. Hem de pensar que som lliures d’escollir el nostre propi camí i per això mateix, ningú ens pot condicionar a fer res que a nosaltres no ens sembli correcte o que no vulguem.
Júlia Collell
4t B
-L'autocràcia és un sistema de govern, govern d'un mateix, que seria un sinònim de tirania i potser dictadura però que s'allunya molt de les idees que comporta una democràcia.
ResponElimina-Per què l'autocràcia fos possible, els alumnes havien adquirit una conducta en la qual tenien un respecte molt gran al professor i feien qualsevol cosa per tenir-lo content i/o sorprendre'l i així fer del seu "grupet" un moviment molt gran i reconegut.
-Crec que pertànyer a un grup d'iguals té els seus "pros" i els seus "contres", com la majoria de les coses en aquest món. Penso que en part, et pot fer sentir millor per què ningú se sent superior o inferior que cap altre dels seus iguals però també pot arribar a perjudicar ja que pot provocar un fals estat d'eufòria, seguretat, superioritat, optimisme i confiança que pot arribar a fer pensar a algú que el seu grup és superior a qualsevol altre grup o qualsevol altra persona i a limitar alguns petits "drets" dels que no formen part del grup.
-Crec que el professor Rainer Wenger actua molt malament i no té en compte que la gent és diferent i que a un alumne es pot prendre la manera d'ensenyar d'en R. Wenger bé i sense exagerar però algú altre s'ho pot prendre molt exageradament portant la idea del professor a un nivell més exagerat del normal.
-M'agradaria destacar a la Karo, una estudiant intel·ligent que des d'un principi veu que el grup que s'estava creant a classe d'autocràcia acabarà malament i que no era una bona idea. S'allunya del grup i comença a tenir problemes amb en Marco i amb la Lisa ja que ells dos encara estaven units amb "La Ola" i la Karo tenia idees molt contràries a les del grup. No m' identifico amb cap d'ells.
-Crec que podem treure algunes reflexions com per exemple, no deixar-nos emportar per unes idees ni seguir la ideologia de ningú simplement per obligació, hem de ser nosaltres mateixos sense importar-nos el que pensin els altres. També, que si volem fer un experiment, tenir en compte que no tothom pensa igual i que no tothom es pren les coses igual. Un experiment així s'hauria de fer amb un grup reduït de gent, on les conseqüències (si n'hi haguessin) fossin mínimes i on els participants no fossin tan conscients com els de la pel·lícula,
-Els uniformes també tenen els seus pros i els seus contres. Farien que tots fóssim iguals en quant a la vestimenta i cada matí ja sabríem què vestir però també ens limita la nostra imaginació, la nostra manera de ser, la manera de vestir-nos que ens identifica, etc. Jo hi estic en contra.
-La pel·lícula "La Ola" està basada per un moviment anomenant "La Tercera Ola" que va ser un experiment creat pel professor Ron Jones a Cubberley High School, una escola de Palo Alto, Califòrnia a l'abril del 1967 i que es va haver de parar per què van arribar massa lluny.
- Chaimaa Mouhtadi, 4t A
-El fet real en què està basada aquesta pel•lícula s’anomena “La Tercera Ola”. “La Tercera Ola” va ser un experiment que va dur a terme el professor Ron Jones. Va tenir lloc al Cubberley High School, un col•legi de Califòrnia, durant la primera setmana d’abril de 1967. Tot va començar quan un alumne va preguntar: Com va poder el poble alemany al•legar ignorància sobre el que estava passant amb els jueus? El professor decideix dedicar la setmana a respondre la pregunta. Al final, la lliçó que dóna el professor als alumnes és: ara ja podeu respondre la pregunta que em vau fer el primer dia, si l’experiment ha tingut èxit cap de vosaltres admetrà haver estat aquí, al igual que els alemanys. No voldreu que se sàpiga que vau estar disposats a donar la vostra llibertat individual a líders invisibles, ho guardareu com un secret. Aquest secret es va guardar durant anys.
ResponElimina-Pertànyer a un grup crec que et fa sentir molt bé ja que et sents acompanyat, comprès i amb més forces. Tot i així pot tenir alguns aspectes negatius com per exemple la influència a l’hora de prendre decisions o opinar. Moltes vegades els que tenen dubtes o no tenen clar el que volen, acaben fent el que fan els altres, sense ni preguntar-se si realment és el que volen.
-Jo crec que Rainer Wanger no és conscient del que la “Ola” està suposant pels membres, i crec que n’és el culpable però sense voler-ho ni adonar-se’n. El que ell fa és un experiment molt interessant però que se li en va de les mans, i arriba a uns grans extrems.
-Crec que en aquesta pel•lícula podem distingir clarament entre dos tipus de personalitats. Una seria la personalitat més forta, com és el cas de les dues noies que ràpidament s’oposen al moviment. Elles tenen clares les seves idees i decisions, i no es deixen manipular. L’altra tipus de personalitat seria la més fluixa, com tota la gent que forma part de la “Ola”. Són persones que segurament no tenen tant clar el que volen, o persones que es troben soles, que tenen problemes, que són insegures en elles mateixes... El millor exemple d’aquest cas seria en Tim. Ell és un alumne que estava bastant marginat i que, gràcies a la “Ola”, ha conegut amics i ha trobat el seu lloc en un grup. Per ell la “Ola” arriba a significar molt més del que es pot imaginar l’altra gent, és per això que quan es posa fi a aquest grup ell es veu incapaç de sobreviure sol i decideix treure’s la vida.
-La reflexió que crec que podem extreure és que hem d’aprendre a no deixar-nos portar tant per les emocions i per la influència de les altres persones, sinó a creure en nosaltres mateixos i en els nostres ideals. També crec que és molt important escoltar el que ens diuen totes les persones del nostre entorn, ja que a vegades quan ets a dins no te n’adones i una persona que ho veu des de fora et pot ajudar més del que et penses.
Marta Maneja
Rainer Wenger, el professor, inconscientment volia que l’assignatura d’autocràcia fos una assignatura divertida i que interesses als alumnes, i va fer servir unes tècniques de manipulació, haig de dir que el professor se sentia superior als altres professors incloent a la seva esposa que també ho era, tot va començar amb la tècnica de la disciplina, quan el professor no deixava parlar a ningú sense torn de paraula, s’havien d’aixecar, havien de tractar al professor de “Senyor”... però els nois so van agafar molt de veritat i van crear un grup “ , tots s’ho van agafar com un joc i van seguir-li el rotllo al professor Wenger. La Onada”, bé, es van posar tots d’acord en portar una samarreta blanca a les classes d’autocràcia, van crear un nom de grup, un logotip, una salutació, i unes normes que havien de seguir, les coses al principi anaven bé però més endavant es van anar complicant com per exemple de mica en mica es va anar formulant un odi intens contra les persones que no formaven part de “ La Onada” Pertànyer a un grup d’iguals per una banda ens pot fer sentir millor perquè entre ells es defensen s’ajuden i tot per a l’hora t’estàs distanciant dels altres i això et pota arribar a perjudicar molt ja que pot provocar molt conflictes, en l’exemple de la pel•lícula un dels nois en “TIM” era marginat per tothom ningú l’apreciava i feia amics a través de el “negoci de la droga”, però quan va formar part de “la onada” es va sentir per dir-ho d’una manera com a casa ja que era apreciat per tots, tenia amics, i formava part del grup. l paper del professor Rainer Wenger en la pel•lícula sembla ser de l’amo ja que tot va començar quan ell va imposar la disciplina en les seves classes i els alumnes es van motivar i les coses se’ls van anar de les mans. Jo crec que el Professor Wenger ha actuat incorrectament des del principi, i crec que si que és el culpable de haver-los motivat per fer coses d’aquestes, els hauria de haver parat els peus abans que les coses anessin a pitjor.
ResponEliminaKARIMA BERKAHI CHILAH, 4t ESO A
CONTINUACIÓ
ResponEliminaJo la personatge que destaco es la “Karo” , una persona intel•ligent i sensata que des del primer moment s’ha adonat conte de que les coses s’han anat fent grosses i ha intentat parar els peus als seus companys, però com es normal ningú li feia cas ja que tots els seus companys estaven submergits en les tècniques de manipulació que feia servir inconscientment el professor Wenger.
La reflexió positiva que en podem extreure d’aquesta pel•lícula, és que no em de deixar mai que ningú ens digui el que em de fer, em de ser nosaltres mateixos i em de deixar de mirar els altres i deixar-nos de banda, cadascú és com és i a ningú li hauria de importar el que fem o deixem de fer per això em de tenir en compte que tothom te una manera de pensar diferent i no nomes pel simple fet de que la nostre manera de pensar no sigui la mateixa d’algú altre signifiqui que la nostre no és la correcte.
Jo estic en contra de portar uniforma ja que crec que no ha de ser obligatori portar-lo ja que cadascú es lliure de anar vestit com vol i també perquè hi ha qui diu que atrevís de com vesteix una persona es pot saber el tipus de personalitat que te. Un dels avantatges de portar uniforma es que tots anirien vestits iguals i per tant ningú se’n riuria dels altres i la gent tindria un motiu menys per criticar, i un inconvenient seria que hi hauria gent que no li agrada vestir d’aquella manera o pel simple fet de vestir igual que un altre company teu ja el molestaria.
“L’Onada” ( Alemanya, 2008) és basada en un fet real, en un Institut de Califòrnia, un professor d'història va provar un experiment amb els seua alumnes d’ establir una disciplina molt intensa i tots van reaccionar amb entusiasme creant el moviment de “La Tercera Onada”. Aquest moviment va adquirir tanta força i tantes conseqüències que es van veure obligats a parar l’experiment.
Avui dia crec que podria haver una dictadura ja que per exemple en la pel•lícula al principi això només era un simple joc entre els components de la classe d’autocràcia, però cada cop se’n feia un gra massa, el què intento dir es que els alumnes per exemple feien aquestes coses sense saber el propòsit, ni les conseqüències que portava fer tot això, d’alguna manera eren com unes titelles dirigides pel professor Wenger, i actualment també podria passar alguna cosa semblant.
KARIMA BERKAHI CHILAH, 4t ESO A
La pel·lícula m'ha semblat molt interessant, i dir que el final es bastant impactant.
ResponEliminaTrobo que els nois i noies fent el grup es volen sentir forts i superiors a la resta d'alumnes de l'escola. El fet de crear aquest grup es que hi ha gent que anteriorment ni es parlaven. Al crear aquest grup hi ha avantatges i inconvenients.
Avantatges com; saber que es l'autocràcia i posar-la a prova.
Inconvenients com; el fet de posar-ho a prova se l'hi va de les mans, ja que els alumnes arrosseguen al professor Wenger a fer-ho.
El professor Rainer Wenger crec que fa ve al principi de entrar dins d'una autocràcia en el grup, però com he dit abans, cada cop se li va de les mans. Però no tota la culpa d'en Wenger, és també dels seus alumnes que volen anar més enllà, i volen saber que són forts i que ningú els pot aturar. Com ve es veu a la pel·lícula els anarquistes els deixen en pau.
Per altre part, si passes al meu voltant penso que hagués fet el mateix que la Karo, s'en adona que això anirà més enllà i avisa a en Marco, però ell no ho entén.
Com a conclusió de la pel·lícula, tothom te opinions diferents, tothom es lliure en el que pensa, i escull. Que ningú es pot dir que em de fer, em de ser nosaltres mateixos.
Paula Gil.
4t B.
El professor Wenger volia que els alumnes s’interessessin per la matèria que ell explicaria durant una setmana, la autarquia. Ni a ell ni els alumnes els li interessa el tema perquè pensen que es impossible que es pogués repetir en la societat.
ResponEliminaEL professor Wenger pensa que per poder-ho demostrar podria agafar algunes idees i aplicar-les als alumnes realitzant un taller. Per poder aplicar el taller estableix normes de convivència a l’aula (demanar el torn de paraula, aixecar-se quan es parla...). des d’aquell moment ells pensen que son un gran grup i decideixen posar-li nom i ficar-li personalitat, decideixen posar-li el nom de la Onada i posen una norma de de vestuari (portar la camisa blanca), també creen una pagina web, el signe del grup i una salutació.
El professor va deixar de banda el desenvolupament de l’aprenentatge i es centren en el grup. Seguidament un alumne li obre els ulls mostrant-li els errors que havia comes. Veu que tots adopten una altre forma de vida i veu la seva gran equivocació.
També porta conflictes em la seva dona i els altres professors , veu que tot està anant massa lluny i que realment s’estava creant un grup de autarquia.
Finalment decideix reunir tots alumnes i seguir-li’ls el rotllo fins beure on arribarien , però finalment els acaba aturant i els li explica que estaven tots equivocats respecte la opinió de que no es podria tornar a crear una dictadura.
Un dels alumnes no vol acabar amb el grup perquè pensa que es tot la seva vida i amb una arma amenaça i discuteix amb el professor. Un altre alumne pensant que l’arma era mentida informa al professor de que era mentida però l’acaba disparant demostrant-li que era de veritat. El professor aconsegueix que baixi l’arma, però un cop girat el professor s’acaba matant a ell mateix. La història acaba amb la reflexió de que el professor estava equivocat i la conseqüència era que ell acabaria empresonat.
ASMAE BOUCHAFRA
4t ESO A
Trobo que "La ola" és una gran pel•lícula que hauria de ser més vista, ja que et fa pensar en la societat en la que vivim i t'ajuda a adonar-te que el perquè de com actuen algunes persones és degut a les males condicions que té a casa.
ResponEliminaLa ola es forma per la necessitat de sentir-se acceptats en un grup. Els individus que formen part del grup tenen un conformitat dins el grup que no senten fora d’ell, es senten acceptats, per això és tant important per ells. S’hi senten bé per la sensació d’unitat que tenen, tos van a la mateixa direcció.
El professor Rainer Wenger és el líder que prenen els alumnes, una persona autoritària, en qui confien però que imposa respecte. El professor hauria d’haver parat aquest moviment a temps i no s’haguessin produït aquestes conseqüències, però la mentalitat que ell tenia, l’objectiu que volia aconseguir era correcte. Ell volia crear un autocràcia dins el seu petit grup d’alumnes, perquè així al final de la setmana s’adonessin que si és possible tornar a una dictadura, però no es va imaginar que les conseqüències serien tan exagerades. Es podria dir que si que en tenia la culpa ell, per crear-ho i no parar-ho a temps, però realment la causa va ser la força de la unitat i les condicions socials dels alumnes.
Tim Stoltefuss, era el personatge que més implicat estava en el grup. A casa seva tenia una mancança d’afecte molt important, per tant es recolza en el grup per tal de sentir-se dins alguna cosa. El sentiments i les sensacions d’unitat que l’hi dona el grup fa que s’impliqui tant que faci bogeries, com escalar un edifici per pintar el logo de “La ola”, estar protegint constantment al seu líder i fins i tot treure’s la vida quan es desfà el grup per la pèrdua que per ell ha significat.
Els uniformes del grup, unes camises blanques, tenien un paper molt important, perquè si portaves una camisa blanca volia dir que ja formaves d’aquest grup, qui no la portava era automàticament rebutjat o agredit per els membres de “La ola”. Els uniformes tenen avantatges: no es veuen les diferències, sobretot socials, de les persones; ningú es fica amb ningú per la manera de vestir. Però també inconvenients: no hi ha llibertat d’expressió, la manera de vestir diu molt d’una persona, i amb uniformes tots seriem iguals.
Crec que actualment una dictadura seria molt possible, el poble continua sotmès pel poder polític, i tot i lluitar no aconseguim gaires resultats.
Ivet Aligué
La pel·licula m'ha semblat molt interessant ja que en aquesta mostra que encara que les persones estàn en contra de la dictadura i la societat absoluta, poden caure igualment sense donar-se compte.
ResponEliminaCom es pot observar a la pel·licula, al principi tot comença com un projecte, que consisteix en treballar en equip i ajudar-se. I quan el professor Wenger els hi comença a dir que el tractin com el líder, que tots han d'anar vestits iguals, etc és quan tot es comença a sortir de control.
També, els alumnes mateixos són els que permeten que això passi, sense volguer, i a poc a poc és va creant un un exèrcit.
Ells no es donen compte per què alguns, amb la força del grup, es senten millor que estant sols, com en Tim, que per exemple abans de que tot començés, tots els seus companys es reien d'ell i l'humillaven. D'altres, senten com si 'La Ola' és la seva família, ja que no tenen una, com en Marco.
M'ha agradat molt el personatge de la Karo ja que ella no ha cedit al moviment i s'ha donat compte des del principi que no era correcte, i això la fa veure que té molta personalitat i molt forta, a diferència dels seus companys.
També penso que si tot això ha passat, d'alguna manera el culpable ha set el mestre, per què ell ha deixat que tot vagi molt lluny i no ho ha parat quan encara tenía temps, i per això tot ha acabat tenint una conseqüència.
Un fet que m'ha agradat és el petit experiment que ha fet en Wenger quan ha reunit a tots els alumnes i ha tractat a Marco com un traidor, els hi ha fet obrir els ulls i veure que allò era una dictadura.
I al final, el que demostra la pel·licula, és que en els nostres temps, encara hi pot haver una dictadura, i es pot crear davant dels nostres ulls sense que nosaltres ens percatem. I que tot acaba malament.
Salma Ben Amar
4t A
El professor Wenger, que fa classes sobre autocràcia a alumnes força rebels al principi, i els hi llença la pregunta: creieu que és possible una dictadura? Alguns pensen que no i per això el professor decideix invertir el seu temps a preparar diferents tècniques per demostrar que estan equivocats. Mica en mica el professor es guanya la confiança i el respecte dels seus alumnes, i poc a poc formen un grup. No volen estar amb la gent que no pensa igual que ells. Crec que aquesta és una bona manera d'explicar l'autocràcia, i per això crec que el professor ha fet bé. Tot i això, el tema se li envà de les mans i no pot frenar-ho. El grup és tan poderós que arriba a fer bogeries.
ResponEliminaEl personatge que més m'ha cridat l'atenció és el de la Karo, novia d'en Marco, component de La Ola. Karo té les idees molt clares i no es preocupa de què pensarà la resta. Des del principi creu que aquest grup no funcionarà i per això decideix no unir-s'hi. Fa els possibles per acabar amb La Ola fins que aconsegueix convèncer al seu novio per què ho intenti parar. M'ha sorprès molt, penso que és una noia molt segura i madura.
I respecta la pregunta que llença el professor sobre si és possible una dictadura en els nostres temps, la meva resposta és un sí, ja que la pel•lícula ho mostra clarament.
Laia Alberch, 4t B
“La ola” és una pel•lícula d’origen alemany basa en fets reals, que succeeix a un institut de Califòrnia. Aquesta pel•lícula ensenya com un professor, el senyor Wenger, porta una classe d’alumnes en una setmana especial. La majoria dels protagonistes a casa tenen una relació conflictiva amb els pares. Wenger fa que tots els alumnes de la seva classe s’uneixin molt, excepte la Karo, una de les protagonistes que des d’un principi decideix no unir-s’hi, sí que assistiria a les classes, però no formaria part d’aquest moviment, ja que veu que a la llarga no serà bo. Aquesta acció per part d’aquesta protagonista, al llarg de la pel•lícula portarà mal estar amb el seu germà, el seu xicot i la seva millor amiga, ja que es deixaran influenciar molt per aquest grup inconscientment.
ResponEliminaAquest professor, aconsegueix que amb una setmana tots els alumnes de la seva classe siguin un grup, però no un grup qualsevol, sinó un grup amb molta força que és capaç de fer bogeries, però sempre units uns amb els altres. Aquest grup és reconegut arreu de la ciutat per tot el mal que causen, i en part, els membres pensen que si no formes part d’ell, ja no ets una bona persona, et deixen de banda.
-En aquest film ens ajuda molt a pensar sobre els grups que es formen en una societat. Està bé està en un grup on et valorin, on t’acceptin per la teva manera de ser, però fins a un cert punt, sense passar-se.
-El professor Wenger a la pel•lícula és com el “cap”, ja que és el que ho organitza tot i porta les idees i el professor. En la meva opinió, porta aquest grup massa enllà, no n’és conscient però fa molt mal a la societat, i quan se’n consciencia ja és massa tard.
-A mi m’agradaria destacar a la Karo, perquè té les idees molt clares i des d’un principi se n’adona que tot allò anirà massa enllà i no en vol formar part. Per altra banda també m’agradaria destacar l’actitud d’en Marco al final de la pel•lícula, perquè ajuda al professor Wenger a obrir els ulls i a ensenyar-li que ha anar massa lluny aquest grup.
-Sí, d’aquest film podeu extreure una gran reflecció, i és que inconscientment, les persones que ens envolten ens aporten alguna cosa, però que sempre hem de ser nosaltres mateixos i no deixant-se influenciar per la situació.
-Portar uniforme jo hi estic en contra, ja que t’obliguen anar d’una manera que potser tu no hi vols anar, i no pots expressar la teva manera de ser, ja que l’aparença té molt a veure amb la persona.
-Aquesta pel•lícula està basada en fets reals, on passa a un Institut de Califòrnia. Aquesta idea penso que va sorgir per el grup de persones excloses dintre un altra grup, és a dir, persones marginades que volien formar part d’un grup per no sentir-se inferior als altres i estar envoltat de persones.
-Avui en dia una dictadura és totalment possible, ja que la pel•lícula ens ho expressa de la millor manera possible i entenedora.
Xènia Ortega
4t C
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina- Jo penso que pertànyer a un grup entre iguals, té molts beneficis, ja que pots treballar millor en equip, acceptar les idees que diuen els altres. Però alhora en té molts de perjudicials, en segons quines situacions et veus capaç d’acceptar les idees dels altres ja que si la idea esta aprovada per majoria et pots sentir malament si tu per exemple n’opines el contrari. Una mostra n’és aquesta pel•lícula de la “Ola.” Ja que és veu clarament com tots actuen a una i a vegades fan el que volen els altres i no el que a ell realment volen.
ResponElimina- Penso que el professor Wenger és tant sols l’ideòleg del moviment a l’escola, si que en té part de culpa, ja que gràcies a ell molts alumnes rebels actuen més malament encara. El professor va tirar endavant el moviment amb un pensament acadèmic, tot i que tampoc ho deixa tant clar, perquè és veu clarament que el primer dia si algú no és vesteix de color blanc ja el deixa com apartat.
- En les escoles on els alumnes van uniformats hi ha menys discriminació i pressió social entre els alumnes. Tot i que a la majoria dels nens els i agrada portar roba de marca i d’última tendència no tots els pares la poden comprar (ja que com sabem per desgràcia en la societat d’avui en dia és mira més el color de la pell, la roba que portes posada etc. Que no la persona en sí). Per aquells nens que els pares no els i poden comprar roba, pot suposar un punt de diferència davant dels altres companys. Quan els nens van a l’escola amb uniforme tots són iguals. Tots porten els mateixos pantalons, faldilla, el mateix jersei etc... Això evita comparatives y pressions socials a molts d’ells. Que significa no haver de comprar determinades peces de roba per sentir-se part d’un grup. Aquest aspecte és molt important ja que pot tenir un impacte considerable en el concepte que té cada nen per ell mateix, ja que és pot sentir igual que els altres.
- El fet ral és la “Tercera Ola” fou una recreació de l’Alemanya nazi que el professor Ron Jones de CUBBERLEY High School, una escola de Palo Alto, Califòrnia. Jones va convèncer als seus estudiants que el moviment eliminaria la democràcia. Amb unes forces: "Força mitjançant la disciplina, força mitjançant la comunitat, força a través de l'acció, força a través de l'orgull ". Durant la primera setmana d'abril de 1967. Jones, en no poder explicar als seus alumnes per què els ciutadans alemanys (especialment els no jueus) van permetre que el Partit Nazi matés milions de jueus i altres anomenats "indesitjables", va decidir mostrar-los-ho. Jones escriu que va començar amb coses simples, com la disciplina a les classes, i que va aconseguir convertir la seva classe d'història en un grup amb un gran sentit de propòsit.
Jones va anomenar al moviment la "Tercera Ola", a causa de la noció popular que la tercera d'una sèrie d'onades al mar és sempre la més forta, i va afirmar que els seus membres revolucionarien el món.
Pel que sembla, l'experiment va cobrar vida pròpia, amb alumnes de tota l'escola unint-se a ell. Jones va escriure que es va preocupar sobre el resultat de l'exercici abans d'aturar-lo dient que el moviment tenia un líder mundial, mostrant una pel•lícula d'Adolf Hitler.
Jones va obligar els seus alumnes que no en diguessin res del moviment i d’aquesta forma va quedar en secret fins que ell mateix en persona va oferir el seu propi material els investigadors de l’experiment del professor.
-La reflexió que crec que en podem extreure és que no sempre hem de fer cas del que diuen els altres, nosaltres som persones i hem de tenir criteri propi. Per molt que estiguis a dins d’un grup això no significa haver d’acceptar les idees dels altres has de tenir tu iniciativa pròpia. Això no significa que no s’hagin d’escoltar els altres, a vegades és millor escoltar els altres per acabar de “polir” la teva idea. Penso que el professor Wegner se l’hi ha escapat una mica de les mans el moviment de la “Ola”. Ja que acaba tant malament el moviment que fins i tot hi acaben havent morts.
Al principi de la pel•lícula, el professor Wenger no està gaire entusiasmat amb el tema que li ha tocat sobre l’autocràcia, així que busca una manera diferent per ensenyar als alumnes que en temps actuals també en podria existir una. Així doncs, molt a poc a poc es comença a crear un grup amb el nom de “La Ola”.
ResponEliminaEn un principi sembla un joc pels alumnes i també pel professor, però tot comença a empitjorar quan els membres d’aquest, tenen el seu propi Logo, el seu signe, el seu uniforme i fins i tot refusen parlar amb persones que no pertanyin en aquest mateix grup.
Cada vegada “La Ola” té més força fins que això comporta a discussions de parella i també entre el professor i el centre.
Crec que el professor Wenger té una bona idea per ensenyar aquest concepte d’autocràcia, però també penso que se’n hauria d’haver adonat de que cada vegada el projecte es feia més gran, i que anava més enllà que un simple projecte escolar. Així doncs, penso que s’hauria d’haver quedat aquest projecte dins del centre escolar, sense arribar al punt de discriminar als que no formaven part d’aquest moviment.
Alguns membres d’aquest grup, en part, es sentien molt bé pel fet de poder-hi pertànyer i m’imagino que això és degut al fet de la falta d’atenció que poden tenir a casa o pel simple fet de no ser comprès per companys o no tenir amics. Tot i així, penso que formar part d’un grup com aquest ens pot arribar a perjudicar pel simple fet de que ens oblidem de ser nosaltres mateixos i no pensem ni actuem com ho faríem si estiguéssim sols.
Arriba un moment al film on els membres de “La Ola” decideixen portar una camisa blanca com a uniforme, per poder ser diferenciats dels que no ho són. Crec que en un centre en què no es fa ús d’un uniforme, començar-ne a portar un només uns quants, és una manera de generar més conflictes entre el grup i els que no en formen part. Tot i així, crec que els centres en què és obligat un uniforme és molt bona idea, ja que a vegades els adolescents no portem el que ens agradaria per por a no agradar als demés. Seria una manera d’evitar conflictes, enveja, admiració entre persones que vesteixen d’una manera o altre, i d’aquesta manera, no es podrien fer diferències només mirant el tipus de vestimenta de cada un. D’altra banda, crec que la manera de vestir diu molt d’una persona i també és una manera d’expressar-nos i ser qui realment som, sense seguir les modes i tendències.
Júlia Ribas
4t A
Des del meu punt de vista aquesta pel•lícula és un exemple clar de com està la societat. La societat vol buscar una sortida dels problemes polítics i econòmics i a la més mínima oportunitat que sorgeix una possibilitat doncs la recolzen amb molta força.
ResponEliminaEn aquesta peli el senyor Wenger només intenta donar a conèixer o explicar d'una manera diferent els aspectes d'una dictadura en un projecte d'una setmana cultural. Els que ho compliquen i ho amplifiquen són els alumnes membres del moviment.
M'agradaria destacar el personatge anomenat Tim. Aquesta persona comença sent molt tímid i amb poca influència, però acaba sent un dels membres més radicals del moviment. De fet és ell qui pinta el símbol de "la Ola" en un edifici i crea una pàgina web; també és ell qui s'acaba suïcidant quan veu que "la Ola" s'està neutralitzant.
En part, "la Ola", té aspectes positius. Per exemple tots els membres van vestits de manera igual i tenen el mateix pensament i això provoca que no hi hagi diferències en el grup. També tots els membres saluden de la mateixa manera, i això no ho trobo gens negatiu.
En conclusió, "la Ola" és un moviment que intenta posar en la mateixa posició social a la societat i lluita contra l'anarquisme. Tot amb una disciplina autoritària.
Finalment m'agradaria dir que la pel•lícula m'ha agradat molt ja que està basada en fets reals. Crec que aquest cas podria tornar a sorgir en qualsevol moment com a signe de revolució per trobar sortides de la crisi. El que trobo molt injust és que un projecte d'una setmana cultural normal acabi d'aquesta manera, i que el senyor Wenger acabi afectat encara que ell només volia passar-ho bé i ensenyar i no volia de cap manera que acabés així.
Àlex Bautista, 4t A
El transcurs de la pel·lícula ha estat molt interessant. El professor Wenger ha volgut ensenyar d'una manera més divertida que era l'autocràcia, però se li ha anat de les mans. Entre tots els components del grup-classe i el professor, fan unes lleis, un logo i el nom del grup. Una ex-alumna seva intenta que les altres vegin que "La Ola" esta causant problemes i que la parin, pero no ho aconsegueix. Wenger veu que el grup de "La Ola" no va bé i els reuneix a tots, allà els hi fa un discurs primer dient que continui el grup, desprès que tot se li ha anat de les mans, però en Tim, no ho veu bé i amenaça a tots amb una pistola, primer dispara a un company i seguidament ell es suicida, el professor com ja s'esperava se l'emporten. Resposta a la ultima pregunta del professor: jo crec que si que ara en aquesta societat pot haver-hi una dictadura, perquè ara la gent vol anar millor en tot, i per intentar-ho no perdrien res, a mes a mes ja es veu en la pel·lícula que amb un petit grup es pot anar expandint i al final formar un gran grup.
ResponEliminaJuan Cuartas
4tC
En aquesta pel•lícula, hem pogut observa com a partir d’un grup d’alumnes i un professor s’ha format una autocràcia. Perquè l’autocràcia fos possible en la pel•lícula, s’han utilitzat uns valors i unes conductes una mica egoistes, ja que excloïen a les persones que no formaven part d’aquest grup. El grup d’alumnes juntament amb els professor, van acabar formant una dictadura, on tots eren iguals i s’havien de complir les normes que ells deien.
ResponEliminaPenso que les persones que no tenen gaire personalitat i que es senten sols, formar part d’un grup d’iguals els hi agrada i es senten es senten bé, ja que veuen que tots són iguals i que ningú és millor que altres. Però des del meu punt de vist, penso que no és una cosa bona, i que tard o d’hora ens pot arribar a perjudicar molt, com hem pogut veure a la pel•lícula.
El professor, juga el paper de líder, el que decideix totes les coses i el que està per davant de tots. Penso que el professor no actua correctament, ja que se li escapa molt de les mans. I també crec que ell és el culpable de tot, però també penso que els alumnes s’ho han agafat massa enserio i el professor això no s’ho esperava.
El personatge que m’ha agradat més ha estat el de la noia que el principi formava part de “La Ola”, però va veure que la cosa no acabaria bé i va decidir marxar, la novia d’un dels protagonistes. M’ha agradat perquè he vist que tenia personalitat, que tot i que la seva millor amiga i la seva parella estiguessin dins d’aquest “grupet” ella va decidir marxar-ne, ja que no ho veia clar. Sincerament no m’he identificat amb cap dels protagonistes.
La pel•lícula, acaba de la pitjor manera que podria acabar, però en podem extreure alguna conclusió bona. Com per exemple que finalment un dels protagonistes se’n adona del que han fet i ho vol aturar amb l’ajuda del professor. I una de les conclusions importants que podem extreure és la següent: no som millors perquè pertanyem a un grup d’iguals, hem de ser nosaltres mateixos i no volgué ser igual que algú, tothom és diferent.
Els avantatges que poden averi al portar uniforma són: no tens feina a triar que t’has de posar al matí, tothom va igual i així ningú pot rebre crítiques d’altres alumnes i no es creen rivalitats entre alumnes. Inconvenients: no tothom li pot agradar l’uniforma que porta, hi ha persones que odien anar igual que els altres. No estic ni a favor ni en contra dels uniformes, si n’agüés de portar en portaria, però prefereixo que no.
Sobre la pregunta que fa el professor; És possible en aquets temps formar una dictadura? Responc que sí, ja que ho hem pogut observar a la pel•lícula.
Acabo dient que el fil m’ha encantat.
Per començar, la peli ha set interessant, i curiosa. Interessant perquè era del tema de l'autocràcia, que és el que hem estat parlant a classe durant aquests dies, i podriem dir-li curiosa perquè comença sent una activitat de la setmana cultural d'una escola, i acaba sent un tema molt seriós a la qual que acaba. Acaba am el professor Wrngrt detingut per culpa dels alumnes, perquè des de el meu perè, els que van més lluny d'aquest tema són els alumnes.
ResponEliminaEl professor comença d'una forma diferent i divertida l'activitat, donant idees de com es dirien, del logo.. però els que començen el malfari són els alumnes, surten una nit a pintar per tota la ciutat el símbol de la ola, fins i tot en Tim, que és un personatge del qual estic sorprès del canvi que ha fet durant la setmana cultural, comença sent un noi normal, sense ser el centre del món, i sense gaires amics. Però acaba sent un dels alumnes que més influencien la Ola, és el que pinta el símbol tan gros a dalt d'una construcció, amanaça a altres grups amb una pistola, i el final, quan el tema de la Ola s'acaba, es mata ell mateix, i mata també a un company.
Una altre alumne és la Kate, que no vol que segueixi tan greument el tema de la Ola, però els seus companys passes olimpicament d'ella sense tenir la raó.
Tot i que la películ.la acaba molt malament, jo diria que en podem extreure coses positives, a la qual que una classe, s'hi entre tots i posem ganes (professor incluit) , pot ser una classe molt divertida xerrant sobre el tema que toca.
Aquesta pel.ícula està basada en fets reals, en la qual passa a California.
En Resum, el professor Wenger volia fer una activitat més divertida durant una setmana am el seu grup d'alumnes, però se l'hi va de les mans i l'acaben detenint.
És una pel.lícula que recomenaria.
Sergi Saez
4t C
Aquesta pel•lícula tracta d’una setmana especial on els alumnes han de triar diferents classes on hi ha l’autocràcia i l’anarquia. El professor Wenger és adjudicat a l’autocràcia però ell preferia l’anarquia. Al veure que la classe no participava, el que va fer va ser unes classes pràctiques on ells crearien una anarquia que va passar a dir-se ‘’la onada’’ un grup on havien de saber fer el salut, havien de anar vestits de la mateixa manera entre moltes normes més. Duran el transcurs de la setmana el professor els i dicta una pregunta, ‘’ creieu que avui en dia a Alemanya és possible una dictadura?’’. Ells per suposat diuen que no.
ResponEliminaSeguien passant els dies i ‘’la onada’’ agafava força els alumnes obligaven a formar-ne part si no volien tenir problemes. Els professors es van començar a enfadar amb en Wenger ja que veien que això després d’uns dies serà catastròfic però ell segueix pensat que no passarà res, al contrari ell pensa que és un bon mètode per conviure i que estiguin junts. He de reconèixer que al principi tot estava molt be a mi tampoc em semblava malament però mentre anava passant la pel•lícula i anaven fent bestieses era evident que allò havia de parar. Al nostre estimat professor se l’hi va anar de les mans. Quan veia aquella pintada enorme va començar a veure que ‘’la onada’’ es un grup i una cosa que sa de destruir. En Marco veien que fins i tot ell havia pegat a la Karo se’n va adonar que ‘’la onada’’ havia d’acabar.
Tots els alumnes eclipsats per aquesta unió que han fet i junts per el lema ‘’força a través de la unió’’ son convocats per Wenger a l’auditori de l’escola i allà tots els que formessin part de ‘’la onada’’ hi havia de ser. Un cop tots eren a dins, ell els i va fer una petita llegida de les seves redaccions on després d’això els i torna a plantejar la mateixa pregunta ‘’ creieu que avui en dia a Alemanya és possible una dictadura?’’, tots ben boca badats es miren a uns a ells, Wenger diu que les persones son fàcils de manipular i és just el que els hi havia passat a ells havien set manipulats per les seves ganes de estar en un grup i rebre el carinyo que faltava dels de casa. Sense acceptar-ho l’alumne que està una mica boig treu la pistola i apunta al grassonet i ell diu: -es de mentida no? L’altre sense dir ni una sola paraula li dispara un tret i mentre el professor l’atent l’alumne de la pistola es suïcida. El professor Wenger acaba a la presó i un alumne mort i l’altre amb un tret.
La pel•lícula La Ola està reflecteix una història real que va passar a un institut de Califòrnia. A la pel•lícula la història està ambientada a Alemanya on estan totalment prohibits símbols i ideologies de l’antiga dictadura d’Adolf Hitler i la gent n’està molt conscienciada.
ResponEliminaAquesta pel•lícula resumida breument explica els fet que passen en una setmana cultural d’un institut on al professor Wenger li toca ensenyar l’Autocràcia i per fer-ho decideix crear un règim autoritari dins de la classe. Per fer-ho al principi recórrer a la manipulació: quan els fa caminar com uns soldats diu que son uns exercicis per millorar la circulació.
Com que alguns la majoria de nois no tenen una bona situació a casa o simplement no tenen a ningú es refugien al grup i així se senten acompanyats. Però dins del grup no són ells mateixos, es veuen influenciats per tota la corrent i acaben fent bogeries.
La manera en que Rainer Wenger acaba amb el moviment feixista de La Ola no és del tot bona. Comença amb un discurs radical a favor de La Ola, i al final els fa veure fins a quin punt han arribat. Llavors de cop diu que s’ha acabat. Trobo que Wenger ho acaba massa de cop i en Tim que l’únic que tenia era La Ola no té temps d’assimilar-ho i mata un company i se suïcida.
La història de La Ola és molt semblant a la dels Nacional-Socialistes alemanys als anys 30. Van manipular una Alemanya enfonsada i els van dir que la culpa era dels no-alemanys. Van guanyar les eleccions i van crear una dictadura. Fins aquí les històries es troben en alguns punts, el que passa és que els nazis van anar molt més lluny.
Jo personalment crec que una dictadura és molt possible en els nostres temps i sobretot a Espanya. En primer lloc perquè és un país amb crisi on la gent és molt manipulable i segueix al primer que diu que ens traurà de la crisi. I en segon lloc perquè sembla que el feixisme i el franquisme no hagin mort i la gent no li dóna massa importància.
Albert Corominola i Lladó
4t A
La pel•lícula La Ola es un bon exemple de com comença una autocràcia. Aquesta conducta o ideologia ens pot transmetre valors positius i/o negatius, començarem pels positiu: no hi ha diferències entre tots els membres, tothom se sent a gust i segur, una vida organitzada,… i els negatius: no hi ha llibertat, exclusió dels que no en formen part, no hi ha cap tipus de drets,…
ResponEliminaEl que més destaca un grup es la manera de vestir, el seus comportaments i la mentalitat. Moltes escoles impregnen un uniforma per que ells identifiquin els seus alumnes i perquè els altres els identifiquin com a membre de la seves escoles, els avantatges és que la gent no es fixen en com es vesteix i d’aquesta manera no els jutgen per la aparença , sinó que es molesten a conèixer l’altre persona. La part negativa de portar un uniforma és que la manera de vestir d’una persona és una mostra visual de la seva personalitat, per dir-ho d’alguna manera es com una mostra d’art que creem cada mati .
I les conclusions que podem treure de la pel•lícula és que, per molt que nosaltres pensem que no es possible una nova dictadura o pensem que som molt lliures i que tenim el control del nostre futur, tot això es el que ens volen mostrar o que creiem els governants , donant-nos una petita part de tota la seves decisions, i a més a més molta gent se sent insegura i poder formar part d’un grup social es com per nosaltres tenir un Ferrari es a dir podrien fer qualsevol cosa i una dictadura no tracta sobre els diners, l’ètica o la moral d’una persona sinó de la seva seguretat.
Oumayma Bouzagou
La pel•lícula que hem vist uns dies abans de Nadal, “La ola”, m’ha agradat bastant, tot i el trist final inesperat. El professor Wenger aconsegueix animar tota la classe durant la setmana en què van tractar l’ autocràcia, imposant unes regles de funcionament de la classe i mostrant un gran respecte pel professor, tot i que la cosa cada cop arriba més lluny, trien un vestuari comú.
ResponEliminaEn la pel•lícula es veu que molts dels alumnes que en formen part necessiten sentir-se iguals, com l’alumne que es va acabar suïcidant, que La ola era la seva vida, ja que la seva família no li feia cas. El professor Rainer va intentar acabar amb això, però al final va acabar molt malament, ell a la presó, un alumne mort i un de ferit.
Jo crec que el retorn dels uniformes als instituts seria una bona idea, ja que tots seriem iguals i no hi hauria discriminació, a més a més al matí ja no hauríem de pensar en la roba que hem de portar al matí.
Avui en dia una nova dictadura seria molt complicada, però actualment hi ha molta gent que és molt influenciable, i podria passar com a la pel•lícula, un grup d’alumnes admiren a un professor i estan disposats a fer el que ell els demani, fins hi tot matar a una persona. A més a més també imposen la seva manera de pensar, i tots els que no pensen com ells els exclouen o els obliguen a fer-se membres.
Martí Codina
4t C
Jo crec que la pel•lícula ha set molt interessant, estones més que altres però en general interessant. El professor Rainer Wenger intenta ensenyar els valors de l’autocràcia d’una manera diferent als seus alumnes i per fer-ho, fa que els alumnes s’hagin d’aixecar per parlar i que portin camisa blanca cada dia a classe i també els fa que es dirigeixin a ell com a Senyor Wenger. Ell és el líder de “La Ola”. Sense les seves ordres i aportacions, “La Ola” no hagués arribat a res. En canvi, els alumnes es van implicar tant que el projecte li va marxar de les mans i quan es va adonar del què estava fent era perillós i que els seus alumnes farien el que fos que ell els hi digues, ja va ser massa tard.
ResponEliminaAl principi pot ser un bon projecte ensenyar d’una manera diferent a la normal, però s’ha de saber controlar fins a quin punt s’arriba. El Senyor Wenger, és el culpable de com acabar la pel•lícula, i de totes les seves conseqüències.
Sense haver vist la pel•lícula, segur que molts de nosaltres hauríem dit que una dictadura actualment no pot sorgir, però després d’haver vist la pel•lícula canviarem d’opinió. Només cal que algú amb les idees necessàries i amb el poder de persuasió adequat faci el que ha fet el senyor Wenger i podria aparèixer una nova dictadura, no dic a nivell nacional, però si que podria ser a nivell més reduït.
Nil Martínez
4t C
Alba Fernández
ResponEliminaLa pel•lícula que vam visualitzar abans d’entrar a les vacances de nadal anomenada “La Ola” em va agradar bastant ja que es una pel•lícula que et fa reflexionar bastant.
En aquesta podem observar com el professor Wenger i un grup d’alumnes formen una autocràcia, mentre que la resta d’alumnes queden exclosos del grup.
Pertànyer a un grup d’iguals hi ha avantatges i inconvenients. Si ets un persona amb poca personalitat, potser et sens millor dintre d’un grup d’iguals. Jo personalment penso que es molt important que cadascú tingui la seva pròpia personalitat, ja que tots som diferents amb les nostres virtuts i els nostres defectes.
El professor Weger es el líder ja que ell ho domina tot, ell es qui mana i qui posa totes les normes. Penso que el principi tot funcionava molt bé però llavors es va anar complicant i no va saber com parar-ho. Penso que els alumnes obeïen massa tot el que els i deia el professor. Crec que gran part de la culpa la te el professor.
El personatge que m’ha agradat més ha estat la noia que al principi formava part de “La Ola” però al final va marxar. M’ha agradat perquè ella va tenir personalitat encara que li argumentessin molt be tots els aspectes positius que li comportaria està a “La Ola” ella va saber raonar i va veure que no acabaria bé. També em va cridar l’atenció perquè malgrat i tingues el seu noviu a dintre ella va mantenir els seus raonaments.
Respecte el tema de portar o no uniforme penso que hi ha diferents avantatges i inconvenients. Algun avantatge seria que no has de pensar cada matí que et posaràs de roba, també totes les persones aniran igual ningú podrà criticar a ningú, no hi haurà diferència de marques de roba. Alguns inconvenients es que cada persona té el seu propi estil, i al roba també identifica molt a la persona tal i com és. A mi personalment no em faria res anar amb uniforme.
La pel•lícula no acaba de la millor manera ja que acaben detenint el professor, però alguna cosa bona es que al final algú se n’adona de tots els problemes que està causant tot això de “La Ola” i decideixen aturar-ho. És una pel•lícula que recomanaria.
El fet més important i de la pel·lícula titulada "La Ola" que hem visualitzat a classe és que està basada en fets reals. Aquesta pel·lícula et fa reflexionar i veient-la te n'adones amb quina facilitat es pot arribar a crear una dictadura.
ResponEliminaLa pel·lícula tracta de que un grup d'estudiants s'apunten a una classe d'autocràcia donada pel senyor Wenger. Aquest els hi fa fer una activitat diferent després de la pregunta que li fan sobre si és tan fàcil crear una dictadura en aquests temps. Els alumnes entusiasmats, trien a en Wenger com a màxima autoritat i les classes comencen a ser molt més disciplinaries i estrictes. Aquest grup d'alumnes comencen a eliminar tot tipus de discriminació en el grup, tot i que alguns dels alumnes es canvien de classe perquè no hi estàn d'acord i veuen que s'està convertint en un moviment perillós, per això intenten destruir-lo.
El moviment que creen fa referència al títol de la pel·lícula i van excluint a tot aquell que no estigui d'acord amb les normes del grup.
Arriben a tal extrem que fins i tot participen en actes delictius, i al final, el professor tot i que se n'acaba adonant de que allò s'està convertint en una dictadura, no hi pot fer res i acaba a la presó, junt amb dos alumnes morts (un perquè li dispren un tret i l'altre perquè es suicida també disparant-se).
Per mi el personatge més significatiu de la pel·lícula ha sigut la noia que va tenir prou personalitat i coherència com per abandonar el moviment a temps.
El que em demostra aquesta pel·lícula és que en aquest món hi ha moltes classes de gent i es diferencien amb gent manipulable i no manipulable, és clar que també hi ha els que manipulen. Els no manipulables són a quelles persones que passi el que passi tenen una personalitat i autoestima a elles mateixes que els fa ser fortes, però les persones manipulables estàn en perill, perquè no tenen personalitat degut a la inseguratat, a la falta de confiança en elles mateixes i en no saber liderar-se.
Tot i que acaba malament, la pel·lícula et fa refelxionar molts aspectes importants de la vida, i fa que et replantegis com ets tu i com t'identifiques amb la pel·lícula, per això cerc que la personalitat és el que defineix a les persones, i per això necessitem autoestima. Sincerament recomanaria aquesta pel·lícula sobretot a tota la gent insegura d'ella mateixa.
BERTA SERRAT PADRÓS, 4t A
Perquè l’autocràcia sigui possible hi ha d’haver una ideologia, un control, una insatisfacció i un líder.
ResponEliminaPer una part ens fa sentir millor perquè no hi ha diferències (eliminen tots els tipus de classes socials i d’individualitat.
El professor és el líder del grup i al principi actua bé però després se li envà de les mans.......
Avantatges: eliminen totes les diferències socials i individualitat.
Inconvenients: no tothom s’ho pot permetre
La Tercera Onada va ser un experiment que es va dur a terme a la primera setmana d’abril del 1967 a California en els alumnes de secundaria. Aquesta idea va sorgir degut a que el seu professor d’història, Ron Jones, no podia explicar als seus alumnes perquè els alemanys van permetre exterminar els jueus i que l’autocràcia podia arribar a eliminar la democràcia.
Pot sorgir degut a alt nivell d’aturats, injustícia social, decepció política i nacionalisme extrem.
En la pel•licula apareixen moviments polítics i socials com autocràcia, l’anarquisme i democràcia.
Si, si hi ha una ideologia, un control, una insatisfacció i un líder en una societat es arribar a aconseguir.
Arnau Corominas
4t C
La pel•lícula en si ha set interessant. El professor Rainer Wenger intenta ensenyar l’autocràcia d’una manera diferent dels altres professors, i per fer-ho, fa que els alumnes s’hagin d’aixecar per parlar i que portin camisa blanca cada dia a classe i també els fa que es dirigeixin a ell com a Senyor Wenger. Ell és el líder de “La Ola”. Ela alumnes es van obsessionar molt amb la idea de “La Ola”, es van implicar tant que el projecte va provocar certes accions del vandalisme.
ResponEliminaAl principi era una bona manera de ensenyar però s’ha de saber controlar fins a cert punt. El Senyor Wenger acaba fatal i és el culpable de com acabar la pel•lícula.
Moha Bangarda 4t C
Segons la meva opinió aquesta pel•lícula a sigut molt interessant, ja que el professor utilitza una manera molt diferent de ensenyar la assignatura. Fa que els alumnes el saludin al entrar i que quan vulguin parlar s’aixequin. Pertanyent a aquest moviment de la onada a als alumnes els fa sentí mes com a iguals però alhora discriminen els que no hi pertanyen. El professor Wenger fa un paper molt important ja que es el qui mana i tots els alumnes fan el que ell diu, però se l’hi acaba anant de les mans, ja que els alumne van fent cada copo mes coses il•legals en el nom de la onada.
ResponEliminaUn dels personatges amb el que m’he sentit identificat a sigut en marco que al principi li estava be lo de la onada però al final es dona compte de en lo que s’està convertint. Un dels personatges que mes ma sorprès a set en pit ja que es un personatge un pel estrany i sembla que no estigi molt be del cap, i que per ell lo únic que te es la onada i al final acaba tirant-se un tret ja que el professor Wenger li diu que la onada s’ha acabat, i així seria com acaba la pel•lícula.
Aitor Monegro 4t A
“La ola” es una pel•lícula alemanya de 2008 basada en fets reals. Els fets reals se situen a una escola de Califòrnia, on el professor Jones. Al nos saber contestar la pregunta d’un alumne que li demana perquè es va permetre el partit nazi, fa un experiment. Crea un moviment anomenat “La Tercera Onada”, en aquest moviment s’uneix tota la escola i agafa tanta força que el va tenir que cancel•lar.
ResponEliminaLa pel•lícula es situa a Alemanya, comença quan el professor Rainer Wegner ha de ensenyar la aristocràcia, al principi no vol ja que ell prefereix la anarquia.
A la classe li pregunten si seria possible una dictadura a Alemanya en aquests temps. En aquell moment el professor Rainer decideix dur a terme un experiment amb la classe.
Fa que la classe el vegin com un líder i fonamenta uns ideals de disciplina, concentració, esperit de grup, i ajuda mútua. La classe s’entusiasma i el moviment va creixent i adquirint més força. Creen un uniforme, símbol i salutació. Tota la escola s’uneix a aquest moviment. La majoria de persones d’aquest moviment tenen o han tingut algun problema o pressió pel grup, com en Tim que abans del moviment estava marginat o en Marco que té problemes familiars. Això fa que vulguin endinsar-se en aquest moviment, per sentir que pertanyen a un grup i sentir-se iguals. No es el cas de Karo, ella té el suport familiar i es una de les alumnes més llestes. Quan veu que això s’està anant de les mans i que rebutgen a les persones que formen part d’aquest moviment intenta parar-ho.
Però les coses no van tan bé ja que la dona de Rainer li diu que pari això. Marco i Karo també s’enfaden. Tot es descontrola, Rainer i Marco s’adonen de que tot ha anat massa lluny però quan Rainer intenta parar-ho, es massa tard i les coses acaben malament.
Pertànyer ens pot fer sentir millor ja que se sent que la gent t’accepta, tot i que si no escollim bé aquest grup ens pot arribar a perjudicar. Esta bé formar part d’un grup però seguint pensant a la teva manera i sense sentir-te millor que els altres, sense tancar-te de la societat i vincles amb altres persones que no formen part d’aquest grup.
El professor Rainer Wenger juga molt en el paper d’aquesta pel•lícula ja que ell es el líder de “La Ola”, esta bé ensenyar coneixement a través d’altres mètodes però no a tant llarg termini. No es del tot culpable ja que els alumnes també fan més gran el moviment fonamentant La Ola fora de la escola . El professor Rainer tindria que haver parat aquest moviment a temps.
La Karo ha set un dels personatges que m’ha cridat més la atenció ja que es una noia llesta i no es deixa influenciar per la societat, i ha sigut de les poques persones que ha intentat parar el moviment abans de que arribés massa lluny. En Tim també m’ha cridat l’atenció perquè era un noi el qual era rebutjat per la societat per això quan es crea “La Ola” s’entusiasma molt i ho dóna tot perquè per fi se sent acceptat.
M'ha agradat la pel·lícula, tot i tenir un final molt tràgic hi podem extreure'n coses bones.
La pel•lícula comença amb un ideal de perfecció, el que pretenia ser una manera d’ensenyar com es viu en una societat amb autocràcia s’acaba portant en un extrem. I tot el que comença amb un grup d’amics, que s’ho passen bé i volen aprendre, acaba convertint-se amb vandalisme, exclusió d’alguns membres i idealització del cap, el qual és el professor.
ResponEliminaTot això, és el que els portarà, a cada un d’ells a sentir-se imprescindibles en el grup. Però aquesta necessitat es veurà obligada a crear coses positives per tal de no quedar-se exclòs del grup.
Però el final passa el que es veia obi, el professor Rainer Wagner, que el principi es pren com un joc la manera d’explicar el tema que li ha tocat, l’autocràcia. Es veu atrapat en explicar la veritat sobre La onada als alumnes. tots s’ho agafen malament, perquè se senten utilitzats, mentits i abandonats. Però n’hi han que encara s’ho agafen més malament, com en Tim, que no vol que s’acabi aquest somni i amenaça amb una pistola fins que se’n adona que tot s’ha acabat i no té més motius per viure.
Dídac Humà i Collell 4t C
La pel·lícula "LA OLA" trobo que ens ensenya com està tot el món en aquets moments, que les persones fan qualsevol cosa per poder sortir d'aquest societat.
ResponEliminaEl protagonista d'aquesta pel·lícula es el professor ja que ell es el que porta tot una classe, la idea de la ola la té ell, els seus alumnes la accepten. Una de les normes que hi ha en aquest grup es que han d'anar tots amb una camisa o camiseta de color blanc, ja que així tots son iguals. Però com a tot arreu sempre hi ha una persona que destaca en els grups, en aquest cas es una alumne que el primer que fa es anar amb una camiseta vermella encontes de blanca, tota la classe se la queda mirant ja que ella era la diferent. Aquesta noia fa tot el possible per trencar la ola ( fent fulls dient que s'ha de prohibir), cosa que ningú li fa cas.
A continuació també hi ha un alumne que es diu Tim, ell es el que per dir d'una manera està més a favor de la ola, fa qualsevol cosa per el seu professor, arriba un moment en el qual volen fer un "grafiti" dalt de tot de un edifici en construccions, la cosa en que com que ningú s'atreveix dons aquest noi es el que ho fa. Al dia següent surt al diari una noticia en la qual hi ha una foto del grafiti de la ola. El professor al veure el diari i arribar a classe els renya per que aquestes coses no es poden fer hi ha arribat massa lluny amb aquest tema.
Per culpa d'aquesta colla que es fa a la classe una parella s'enfaden i arriben a les mans, el noi pega a la seva novia, ella entra a casa seu enfadada, en la qual el noi se'n va amb el professor per explicar-li tot el que ha passat, ell li diu que reflexioni amb tot lo que ha fet. A partir d'aquest moment el noi es dona compte que la ola canvia a les persones i que la seva xicota tenia raó.
Finalment a al pel·lícula es veu com fan una reunió amb tots els membres de la ola en el que el professor llegeix algunes de les redaccions que van fer explicant con se sentien formant part d'aquest grup, molta gent deia que molt bé, ja que avien canviat la seva manera de ser amb les altes persones. Però el que ells no veien era que al formar part de tot això els canviava amb les persones de l'exterior (companys d'altres classes, pares, amics...) eren més cruels ja que a més de no portar una camiseta blanca, no pensaven com ells.
El que el professor intenta fer es obrir-lis els ulls als seus alumnes, quan ja estava tot controlat s'aixeca en Tim de la seva cadira i surt davant dels seus companys explicant que la ola no es podia acabar així de cop com si res, en el moment tenia una pistola a la mà en un moment un company li diu que es de mentida i el dispara al braç, i seguidament al veure que la gent no li feia cas es posa la pistola a la boca i es dispara provocant una mort a l'instant.
Després podem veure com tots els alumnes son fora de l'institut plorant i desepcionats, podem veure com s'emporten al professor al cotxe de policia.
CATALINA MAC-INNES
4t A
La pel·lícula intenta explicar com seria una altre vegada la dictadura en aquest món, i el professor Rainer els i explica d'una manera diferent de la que podria fer un altre professor ell aconsegueix crear una dictadura dins el grup de classe el qual ell feia de professor i aconsegueix que casi tothom si afegeixi i la pel·lícula ens porta a que igualment podria ser que surtis una altre dictadura encara que no ho sembli tan podria ser més gran o menys. Pel que es veu tots es vesteixen igual amb el significat de dir que tots son iguals i per aixo penso que en aquesta part de la dictadura no es compleix en ninguna altre republicà, i es algu que encara que no sigui dictadura s'hauria de complir. Però al ser una dictadura al fina el professor se'n dona i veu que esta anant massa lluny i que s'ha parar i per això el professor la para. En la pel·lícula hi ha un personatge molt estrany que es diu Tim es el que s'ho agafa mes en serrio i es el que acaba perjudicat perquè deixa tota la seva vida i el que sap per seguir "La Ola" i al final acaba suïcidat i el professor com a causa de la creació de "La Ola" la policia se l'enportan.
ResponEliminaSaïd Bangarda
4t ESO A
Per mi la pel•lícula la Ola ha set molt interessant,i crec que es un bon exemple de com comença una autocràcia. L’autocràcia es basa en un sistema de govern absolut, es un sistema de poder que estaria oposat a l’anarquia i que no té res a veure amb la democràcia. En l’autocràcia la voluntat d’una única persona és el que realment compta. La tirania, d’avui, podria ser un sinònim de l’autocràcia. La pel•lícula La Ola que està basada en fets reals es pot veure al professor d’història Rainer Wenger que per explicar als seus alumnes què és l’aristocràcia es proposa fer un sistema de classe que posi a la pràctica el que realment és l’autocràcia.El professor Rainer Wenger estableix a la seva classe una extremada disciplina que ell anomena La Ola. De mica en mica es veu com els alumnes van adquirint molta disciplina, valoren molt a la resta dels companys, s’enforteixen com a grup, Vol ensenyar els valors de l’autocràcia d’una manera diferent. Fa que els seus alumnes s’hagin d’aixecar per parlar o que portin camisa blanca cada dia a classe, amb uniformes perquè tots vagin iguals, perquè no hi hagi diferències entre els iguals però fa que es dirigeixin a ell com a Senyor Wenger. Ell és el líder de “La Ola”. Sense les seves ordres i aportacions, “La Ola” no hagués arribat a res. Els alumnes s’hi van implicar tant que el projecte se li començava a escapar de les mans.
ResponEliminaAl principi va ser un bon projecte ensenyar d’una manera diferent a la tradicional, perquè els alumnes poguessin entendre el concepte d’autocràcia però s’ha de saber controlar fins a quin extrem s’arriba. El Senyor Wenger, és l’autor de com acaba la pel•lícula, i de totes les conseqüències que va desencadenar l’experiment.
Eduard Alivia Collell
4tC
Jo penso que aquesta pel·lícula ens ha ajudat a reflexionar sobre l'autocràcia. La Ola està basada en fets reals: el professor Rainer Wegner per fer entendre els seus alumnes l'importància i el significat de què es l'autocràcia comença per proposar als alumnes unes normes.Que més endavant es formarà un grup anomenat la Ola. Tots semblen molt entusiasmats: es valoren, defensen, cadascú es important en el grup.. però de mica en mica van adquirint una disciplina.La Ola sense el senyor Wenger que feria la funció de líder no hagués arribat aquest punt. Per el professor li semblava una bona manera d'ensenyar-los però aquesta colla tan unida va ser incontrolable.
ResponEliminaAl final Wenger s'adona de tots els problemes que ha portat la Ola i la frena. Tot i que ell acaba la presó i dos alumnes morts.
Jordina Camprubí
Jo pensó que la pel·lícula ens demostra lo facil que es formar una dictadura pero que dificil que es aturarla, tambè ens ensenya els seu pergudicis. La pel·lícula va de que un profe per ensenyar un tema fa servir una forma de enseyament diferent i ell fa una dictadura amb tot el que comporta logo, vestiment , selutacció... En principi la "ola" funcciona molt bé pero van aventi problemes com que es possen el lios per pintar la ciutat , hi han problemes de perella , peró també penso que hi ha un apart bona que es que tots estan units per una causa amb comu, Al final de la pel·lícula el professor s' adona que la seva dictadura a arribat mes lluny del que ell volia i decideix perar. En Tim que era un dels adoleccents de la "ola" que era el que estaba més unit es suicida per aquet motiu el professor acaba a la pressó per aber iniciat la seva "dictadura"
ResponElimina4tA
Arnau Soler i Pla
ResponEliminaLa pel•lícula ens permet observar el canvi que experimenta un grup d’alumnes que veia impossible tornar a passar per una dictadura. Tot sorgeix per la idea d’un professor, Rainer Wagner, que per fer la classe més dinàmica ensenya les tècniques i la manera de viure en una societat autocràtica. El que semblava un joc i una manera més divertida d’aprendre se li escapa de les mans i es el que el final el fa anar a presó. Arriba tant lluny que fins i tot els alumnes que formen par d’aquest grup (La Ola) exclouen a altres en els quals no els hi volen incloure, i fins i tot arriben a portar armes en alguna escena.
El cap del grup “La Ola” que acaben formant és el professor de l’assignatura. Al final de la pel•lícula, quan aquest professor s’adona del que ha creat, intenta explicar la veritat i fer adonar-se als alumnes a quin extrem han arribat realment. Però ja és massa tard. Els alumnes es decepcionen molt, i es el que porta a un d’ells fins a l’extrem del suïcidi.
La pel•lícula ens fa reflexionar com coses que ens semblen impossibles poden arribar a tornar a passar a la societat que vivim. La pel•lícula mateix comença amb una pregunta: creieu que podria tornar a passar una dictadura avui en dia? La resposta automàtica dels alumnes que la responen es un gran no. La pel•lícula visualitzada ens demostra el revés, i el que penso que podria ser una realitat si no anem més en compte.
Trobo interessant la visualització d’aquesta pel•lícula i penso que hi ha molt per debatre i reflexionar.
La Ola és una pel·lícula que m'ha semblat molt interessant, i també m'ha servit per entendre què és l'autocràcia. Aquest film ensenya que un moviment així és més fàcil començar-lo que aturar-lo, i aturar-lo té les seves conseqüències. el professor Wagner vol ensenyar als seus alumnes el que és l'autocràcia aplicant-als-hi als alumnes, i ell sent el líder d'allò. Però se li envà de les mans i quan se'n adona ja és massa tard. Quan el professor Wagner veu el que ha creat en les seves classes decideix tallar-ho però no a tothom li sembla bé, i en Tim, l'alumne que més en serio s'havia agafat el tema de la Ola acaba suïcidant-se davant de tot el grup de la Ola i disparant a un seu company que li diu que l'arma que porta és de mentida. El professor Wagner acaba detingut pel que ha creat i el que ha fet que passés a conseqüència de les seves classes.
ResponEliminaNil López
4t A
La pel·licula la "Ola" ens ensenya com es pot començar a formar una dictadura i què pot arribar a passar. Es una bona manera d'aprendre que significa autocràcia. El professor Wenger només començar la seva classe els planteja una pregunta: Hi podria haver una dictadura avui en dia?
ResponEliminaWenger els ensenya d'una manera diferent, fa servir diferents coses com postures, que li diguin senyor Wenger, s'aixequin per parlar, etc... I així acaben formant una unió. El problema es que per els alumnes ja no es tracta de ser un grup dins de classe, sinò que es converteix en un vincle molt fort, començen a fer diferències, rebalar-se, etc... Quan el professor Wenger ho intenta aturar ja és molt tard, en Tim el membre del grup que li importava més ja que a casa no li feien cas es suicida, ja que si s'acaba la Ola ell no té a ningú. Wenger al final és detingut.
Aquesta pel·lícula ens ensenya el fàcil que és començar una dictadura, però les conseqüències de deixar que les coses flueixin i aturar-les massa tard.
Omar Ouadi, 4t A
Jo penso que una dictadura actualment no es possible en un país. Podria passar en un poble o ciutat on un grup nombrós de gent obligues els altres a fer actes dolents. En el cas de la pel•lícula, no deixen entrar ningú a l’escola sense saludar de la manera que ho fan ells, en el partit de waterpolo nomes deixar entrar membres de la “ola”.
ResponEliminaEn la pel•lícula, el professor Wenger al principi pensa que per explicar millor l’autocràcia construeix un grup classe on tots siguin amics i s’ajudin.
Però desprès, els membres de la “ola” comencen a crear conflictes greus. I es després quan el professor Wenger se’n adona i els hi diu que això no pot continuar. Wenger intenta destruir el grup però en Tim no hi està d'acord i decideix suicidar-se i disparar a un seu company.
Sergi Cuní
4t A
La peli cula "La Ola" es basa en un fet real. Mostra la rellevància que pot arribar a tenir una creença col·lectiva.
ResponEliminaTot comença sent un projecte de la setmana cultural, i arriba a l'extrem de ser una "dictadura". El professor Wegner comença la primera classe plantejant la pregunta: Creieu que actualment podria tornar a sorgir una dictadura?; els alumnes van contestar que no, però com ja e dit al final de la peli cula s'acaba crean una especia de dictadura. La conseqüència d'aquesta "Ola" en la peli cula és la mort de un dels integres.
La meva reflexió sobre aquesta peli cula és que s'ha de vigilar i no fer actes delictius ni incorporar-se en grups els quals la seva creença es l'autocràcia o qualsevol altre tipus de creença destructiva, ja que si aquest crups i els actes que fan va augmenten podria arribar a passar com "La Ola".
En la meva opinió el personatge més important és la noia que tot i que tota la seva classe actua amb col·lectiu ella no, ja que se na-dona de que el que va començar amb un simple projecte de la setmana cultural havia portar a el principi de una dictadura, i els i fa veure a tots abans de que la situació no hages anat a pitjor.
Jo penso que actualment una dictadura podria ser possible ja que res és impossible. crec que portaria moltes conseqüències tan bones com dolentes ja que molta gent no quedaria satisfeta però n'hi haurien que si, fa temps a la última dictadura que vam estar sotmesos hi va haver gent que va gunyar-hi sobretot econòmicament però també n'hi van haber que hi van perdre moltes coses.
ResponEliminaen la pelicula que vam veure es veu clarament com et pot arribar a influir una persona o el que pots arribar a fer per no sentir-te diferent,crec que arriben massa lluny en la manera d'expressar el sentiment cap a la "ola" i d'aquesta manera quan es vol posar fi, hi ha el conflicte final.
cristina plana
La pel·licula la " OLA " dona a reflexionar moltes coses com pot ser per exemple que si no ets de aquell grup ets diferent, les coses no són així a la gent s'he la ha de acceptar i no descriminarla. Crec que en la pel·licula si no erats de autocracia erats diferent i et feien fora les coses no van aixi si no vols participar en el projecte de autocracia perque no t' ha agrada com és ell projecte dons la persona pot triar el altre el que no es pot fer es com s' ha vist a la pel·licula fer fora a la gent les coses no van així . Per part tambe el que van fer aquelles dues noies entran al pavello on estaven jugan un partit i llençar tots aquells fulls no ho veig be perque aparti de allà surten problemas com per exemple la baralla que va estar en el mateix partit .
ResponEliminaEn oponió personal pensó que la pel·licula ha fet reflexionar perquè tothom té el mateix dret i ningú ha de descriminar a cap persona.
Cristina Puigví 4tESO A
Jo personalment crec que una dictadura sí que és possible en aquests temps, potser de no tan problemàtica com aquesta, però això no vol dir que petits grupets que s'estan forman avui, en un proper demà acabin sent una dictadura com la que em vist a la pel·lícula.
ResponEliminaSobre els personatges, crec que des del principi ja es veia venir el cas del noi "diferent" li trestoca tant "la ola" fins a acabar amb el suicidi, però el professor si que no m'esperava alguna de les seves reaccions. Per exemple, en aquest últim tros de pel·lícula, abans de que el professor sortis a l'escenari m'imaginava que els i diria de dret que "la ola" s'acabava, però quan tenia aquella reacció on anomena traidor a un dels alumnes, m'ha realment impressionat, però llavors el veure que ho feia només perquè els alumnes s'adonessin de amb què s'havien convertit ja ho he trobat millor, tot i que crec que hi havia altres maneres de dir que aquella dictadura anomenada "La Ola" es tenia que acabar.
Tampoc trobo lògic el fet d'excloure la gent només pels seus ideals, i això trobo que no està bé ja que redueix molt el nombre de persones, i aquests que pensen "igual" s'acaben creient que tenen un poder extremadament superior al dels altres i això no és així.
Penso que aquesta pel·lícula acaba d'una manera en la qual pots deixar moltes preguntes a l'aire i això fa que et faci raonar molt i que et faci pensar sobre el que avui facis que pot acabar sent el demà.
Anna Rifà i Arumí
4t ESO A
La pel•lícula “La Ola" em fa pensar i reflexionar sobre la possibilitat de l’existència d’una dictadura en els nostres temps .
ResponEliminaPrimer de tot penso que el professor Rainer Wenger intenta ser original i ensenyar que es la autocràcia d’una manera menys teòrica i portant a terme la practica. El principi el seu mètode li funciona bé, però els alumnes del grup de “la Ola” s’ho agafen massa en serio i comencen a fer cosses il•legals. Un dels problemes d’aquet grup es que tothom vol formar-ne part i son capaços de fer el que sigui per poder seguir o entrar en el grup. El que també passa es que els propis membres intenten convèncer i fins hi tot obliguen a tothom a ser de “La Ola”. Un dels grans problemes es que cada cop els membres del grup volen fer algú mes “Gran”, es a dir volen fer coses mes importants, no es conformen amb el que han aconseguit en volen mes. I tot això d’abans per el que he pogut veure es com es comença a formar una autocràcia.
Finalment vull dir que sobre el tema de portar uniformes a les escoles i estic en contra. Perquè penso que tothom s’ha de poder expressar i ser un mateix ja sigui amb la manera de fer com amb la roba.
Albert Díaz Vallbona
4rt C
La pel.lícula "La Ola" ens parla de un grup de alumnes en que el professor els hi proposa treballar el tema de la dictadura d'una manera original que pot semblar divertida i entretinguda. Aixi que els hi proposa que amb el grup de la classe que intentin fer una dictadura per veure si es possible en aquests temps.
ResponEliminaDurant la pel.lícula podem observar com si que es possible, i fins i tot pot fer provocar desgràcies, com per exemple el suicidi d'un noi ja que per ell aquest grup va acabar significant molt i va provocar aquest fet.
Des del meu punt de vista crec que si portem a un extrem molt alt un tema com aquest, es molt difícil de parar-lo, ja que els extrems no són bons i per això el professor no va estar a temps a frenar res del que va passar.
La pel.lícula ens pot fer reflexionar molt del món en el que vivím i fins i tot ens pot fer adonar que realment tampoc estem tant lluny de una dictadura i que si no vigilem les coses poden empitjorar.
Júlia Sala Caballeria
4rt B
la pel·licula "la ola" ens fa donar compte de lu fàcil que és que ens manipulin i que ens facin fer coses que pensavem que mai feriem i que finalment ho acabem fent!
ResponEliminael film tracta d'un professor que els hi ha de fer un taller durant una setmana d'anarquia i perquè ho entengui i ho vegin els i fa un exemple amb ells mateixos. La primera pregunta que els hi fa és "creieu que avui dia podria haver-hi una dictadura?" i la resposta dels alumnes va ser clara : NO!.
el professor els i comença a fer buscar un nom pel grup, un uniforme.... crec que no es aixo el problema sinò el motiu que li posen els alumnes!
Crec que quan estas amb un grup que la gent comperteix les mateixes idees i ideals que tú et sents més segur... això és el que els hi passa en alguns alumnes de la classe, ja que veuen que per una vegada a la vida formen part de algu i es protegeixen una em els altres....
Crec que el professor i té una part de culpa però tot i així els alumnes s'ho van agafar massa en serio...
despres de visualitzar aquesta pel·lícula he pogut veure lu fàcil que és començar una dictadura i lu difícil que és destruir-la, ja que això pot comportar suicidis... i sí, crec que avui dia i podria haver-hi una dictadura encara que la majoria de la societat no ho vulgues!
La part positiva que en puc treure del film és que et fa reflexionar sobre el que et pot arribar a dominar la força d'un grup!
En aquesta pel•lícula hem pogut veure la manera senzilla amb què un professor per demostrar als alumnes què era una dictadura va decidir crear-ne una, en pocs dies tota la classe d'història es va convertir en el grup de "la Ola" i els que en formaven part n'estaven encantats de ser-ne membres, cada vegada anava a més, tots els alumnes hi volien entrar i cap en volia marxar. En els pròxims dies fins i tot van decidir el logo del grup, el vestuari, un gest per saludar-se i el líder que òbviament va ser el professor d'història.
ResponEliminaAl final la situació se li va descontrolar i un alumne es va acabar suïcidant i un altre ferit, va ser quan el professor intentava aturar aquella bestiesa, però vistos els fets, el van engarjolar.
Jo mai no hauria cregut que formar una dictadura fos tan fàcil com ho va fer el professor en aquella classe, però vista aquesta pel•lícula potser sí que penso que seria possible que algun dia tornés a sorgir una dictadura, però penso que després dels fets d'Alemanya l'autoritat seria capaç d'arrasar-la.
Per començar, la pel·lícula “La Ola” m’ha semblat una pel·lícula entretinguda on t’ensenyen com es pot fer que una classe desmotivada tingui algun motiu que li faci tenir ganes de voler assistir a classe. El professor intenta ensenyar la teoria però com que veu que l’ambient es deteriora intenta provar una altra forma d’ensenyament més entretingut per als alumnes i ho aconsegueix, ja que tothom posa més ganes. Ell ho aconsegueix a poc a poc, fent-los vestir igual, creant una web... però no veu que se li escapa de les mans i els alumnes ho expressen violentament. Fins que arriba un moment que unes alumnes i uns alumnes el convencen de que ho ha de parar. Per això crec que una autocràcia o dictadura seria inviable perquè en algun moment s’acabaria escapant de les nostres mans i acabaria malament, com el règim de Hitler. I una altra prova d’això seria la pel·lícula, perquè només fa falta veure com acaba. El personatge que m’ha impactat més és el que acaba morint, ja que és el que més es noten els seus canvis, com passa de ser no res a formar part d’un grup i a sentir-se important, i l’ajuda a guanyar confiança, però s’enfonsa, com és normal, quan comuniquen que això ja no té sortida i que s’ha acabat.
ResponEliminaIlias Amarani
4t A
Jo pensu que la pel·licula ha set interessant, el professor Wenger intenta ensenyar els valors que te l'autocracia i per fer-ho, fa que tots els seus alumnes el tractin de senyor, els fa portar camisa blanca a tots i han de demanar permis per parlar a l'aula.
ResponEliminaEl senyor Wenger es el cap de La Ola però, els seus alumnes s'impliquen massa en el projecte "La Ola" i quan el senyor Wenger es vol adonar del que fan els seus alumnes ja es molt tard tant tard que un dels seus alumnes es dispara un tret a la boca i l'altre es ferit, una dictadura es possible amb el poder i les idees clares.
Nil Domènech
4t A
Penso que la pel.licula ha estat molt bé, ja que es crea un grup el qual el porten en un extrem massa perillos, però quan el professor ja se'n vol donar comte és massa tart i dos alumnes moren.
ResponEliminaPenso que el professor en té una part de culpa perquè si ell no agues creat la Ola aquells dos alumnes no estarien morts.
Carme Burgaya
4t B
Aquesta pel•lícula tracta sobre un professor, que durant una setmana ha d’explicar en els seus alumnes l’autocràcia. I en la seva classe crea un grup amb molta disciplina: tenen un salut, vesteixen igual, i jo penso que es un clar exemple de grup perquè en aquell grup si ajunta gent molt diferent que avanç no es feien i que gràcies a aquest moviment s’han sentit acceptats dins del grup, i a més en la ola tothom és igual no hi han ni els que manen mes ni els que no manen tots son iguals. El professor Wenger jo penso que és molt bon professor perquè aconsegueix que tots els seus alumnes per molt mal estudiants que siguin aconsegueix que posin atenció a les seves classes i que intervinguin. També crec que ell no s’esperava que aquest grup de la ola arribés tant lluny, ell s’esperava que com a molt seguis aquest moviment a les classes després a fora d’horari escolar es fessin igual que avanç. El senyor wenguer és el culpable encara que no tingués la intenció de fer el mal que ha fet, ni que arribés aquest extrems. A mi personalment en Tim perquè és un noi que no te amics i que gràcies a aquest moviment te tot un grup i es sent acceptat i sobretot protegit, perquè te problemes em els anarquistes i amb gent no molt bona, i amb el grup de la ola es sent estimat protegit i això fa que sigui el noi que si impliqui més.
ResponEliminaEls fets reals d’aquesta pel•lícula es situen a Califòrnia a l’ institut de Palo Alto l’any 1967. Es va crear aquest moviment a causa d’una pregunta que li van fer els seus alumnes i que no sabia respondre: com és possible que el poble alemany tingui una ignorància respecte l’extermini del poble jueu?. El professor va fer un experiment i va molta disciplina. Però el professor no s’esperava que aquest moviment arribés lo lluny que va arriba ri es va veure obligat a eliminar aquest grup.
Ara en aquest moments és mes fàcil que surti una dictadura, perquè bàsicament les dictadures son creades per un malestar del poble i en aquest moments hi ha una gran i molt forta crisis econòmica que provoca que la gent no pugui gaudir de una vivenda menjar cada dia i haver de que guanyar-se la vida de qualsevol manera i això, a la gent els crea un malestar i pot a causa d’això i pot haver una dictadura.
GERARD PUJADAS 4tB