Aquí teniu l'enllaç de la pel·lícula "La Ola" pels que no han pogut veure-la a classe (cliqueu o copieu l'enllaç):
http://www.youtube.com/watch?v=d4cqVrOhy5g&feature=related
És una pel·lícula que està basada en fets reals. Realment és força dura i ens ha de fer reflexionar sobre els temes que estem tractant o tractarem a Socials durant aquest curs (feixisme, autocràcia, vandelisme, democràcia, dictadures, desigualtat social, ...). D'altra banda, també ens mostra les diferents personalitats i caràcters de joves adolescents que, amb el sentiment de pertànyer en un grup on tothom és igual i es sent valorat, poden arribar a convertir-se en conductes i comportaments del tot negatius i d'extrema violència.
Us animem a que reflexionem sobre la pel·lícula...
- Què us ha semblat?
- Creieu que una altra dictadura seria possible en la societat d'avui en dia?
- Com valores les actituds i comportaments d'algun dels personatges?
- Pertànyer a un grup d'iguals ens fa sentir millor o ens pot arribar a perjudicar?
- Quin paper hi juga el professor a la pel·licula?
- Què comporta ser adolescent?
- Autocràcia, democràcia o anarquia?
...
Espero que us hagi agradat, que tots anem aprenent una mica més cada dia i saber trobar el camí correcte nosaltres mateixos.
Fins aviat!
Aquesta pel·lícula és un clar exemple dels que passa quan s'exerceix un règim d'autocràcia en un col·lectiu (en aquest as una classe) sense cap altre forma de govern pel mig.
ResponEliminaEl poder corrou i tots els alumnes senten que són membres d'un grup la qualcosa crea un vincle que alguns no volen trencar.
Qualsevol forma de govern en la que el poder recaigui sobre una sola persona sense intermediaris acabarà donant lloc a la violència sigui a petita o a gran escala.
L'autocràcia no ha sigut mai una solució factible per al desenvolupament d'un país perquè restringeix la llibertat de l'individu i obliga a formar una unitat. I si no mireu com van acabar les monarquies absolutistes de l'Edat Moderna o l'Imperi rus del segle XVIII-XX.
De moment la democràcia tal i com hauria de ser serà la forma de govern més justa en la meva opinió.
Pertànyer a un grup és positiu ja que estàs amb gent amb qui pots expressar les teves idees, opinions, ambicions, etc. I que, encara que no sempre estiguin d’acord amb la teva opinió, tindran punts en comú amb tu. En el cas de la pel•lícula podem veure com alguns adolescents que es sentien desplaçats i que pensaven que no encaixaven enlloc troben un lloc al qual pertànyer i on es senten acceptats. El millor és que en aquest grup hi ha molta diversitat i que cadascú fa aportacions segons el que sent i pensa i això els enriqueix a nivell cultural. El fet d’estar tan units fa que formin una unitat.
ResponEliminaTot i això té un cantó negatiu que, per exemple ,podem comprovar en el mestre que, sentint-se escoltat i fins i tot podríem dir que “venerat” no accepta les crítiques i consells de la seva dona i li acaba retraient problemes que ella intenta superar com és el cas de la por que té de l’escola tot i ser mestra. El mestre anteposa una cosa secundària (el grup) al que realment és important (la seva dona que l’ha ajudat i recolzat en els moments difícils).
Però el problema més gran sorgeix quan algunes d’aquest es persones porten aquest sentiment fins a tal extrem que senten que sense el grup no poden viure i que ningú els entén o escolta fora d’aquest i, per tant, no es veuen amb prou capacitat com per a seguir endavant sense els altres i això els porta a fer coses insensates com el noi que es suïcida o el que pega la seva xicota perquè no està d’acord amb el que sent i li exposa la realitat dels fets.
En definitiva, com la majoria de coses, formar part d’un grup té un cantó positiu i negatiu depenent de si encara som capaços de conservar un cert grau d’independència o no.
Crec que no seria unaltre dictadura avui en dia perquè depenem de molts altres països que evitarien que aixo passés.
ResponEliminaCrec que algun personatge es pren la classe massa seriosament i que per això acaba la cosa malament, crec que no és culpa del professor perquè ell no ho feia en mala intenció.
Pertànyer a un grup pot ser positiu si no hi ha ningú que destaqui, perquè si hi ha algú que destaca pot fer sentir malament als altres membres del grup. Tot i així en un grup no és necessari tenir els mateixos ideals.
És un clar exemple de dictadura,simplement el professor volia fer les classes diferents perquè els alumnes s'ho passèsin bè i sapiguèssin que era l'Autocràcia, però un alumne estava content de formar part d'un grup, de tenir un gest alhora de saludar i de portar tots una samarreta blanca, aquest noi s'ho va prendre tant enserio que fins i tot, anava a casa del professor "per defensar-lo" el més dur, és que acabaria amb la seva pròpia vida perquè s'havia trastocat.
ResponEliminaEl professor nomès volia fer una prova per saber com reaccionarien els alumnes si s'ho prendrien com un joc o de veritat.
Jo trobo que avui dia això que un adolescent s'influenciès tant per una prova com aquesta no passaria.
I aquesta pel·lícula ha estat bè perquè et fa pensar en l'època de Hitler, com els manipulaven i utilitzaven.
-La pel•lícula m'ha encantat. Trobo que és dura, ja que està tot basat en fets reals. Crec que el professor no havia d'haver començat tot aquest conflicte o bé, si realment creia que podia beneficiar als alumnes, posar uns límits i unes normes.
ResponElimina-Jo crec que si que seria possible, però viable no. En els moments que estem passant ara, és molt millor una democràcia.
-Les actituds dels personatges són positives però també negatives, ja que mostren interès a la classe però també es passen de la ratlla en algunes accions de la pel•lícula, com per exemple pintar "graffitis" per a tot arreu.
-Penso que ens pot arribar a perjudicar, tothom és com és i cadascú s'ha d'acceptar a un mateix i els altres han d'acceptar com és l'altre gent. Hi ha gent que diu que ningú és perfecte, però jo no ho veig així, jo crec que tothom és perfecte mentre sigui ell mateix i no vulgui mostrar un tipus de persona que no és.
-El paper del professor és el més important de tots, és el que mana a tots els alumnes i aquests tenen una imatge d'ell de superioritat.
-Ser adolescent té avantatges i desavantatges. Algunes de les avantatges són per exemple que en aquesta època no tenim gaires preocupacions i només ens hem de preocupar de l'escola; per altre banda també te desavantatges com per exemple que ens enfadem sovint amb els amics i tenim els amics com "tresors", i abans confiem algun secret a un amic que no pas als pares, ja que tenim "por" a que ens renyin o s'ho prenguin malament.
-La democràcia crec que és la millor opció. En una democràcia hi han unes normes i unes lleis acceptades per tothom i no hi ha una única persona que imposi el seu criteri; tot es fa mitjançant la votació.
Ernest Martínez.