“De mal gust, frívol o inoportú, però dins la norma”: el CAC sobre l'anunci de Desigual
El Consell de l'Audiovisual respon a la Generalitat que l'anunci en què una noia punxa preservatius "no infringeix la normativa audiovisual".
Vegeu l'anunci del "Dia de la mare" al següent enllaç:
Imatge de l'anunci #túdecides Dia de la mare |
El Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) creu que l'anunci televisiu de la marca Desigual en el qual una model punxa preservatius "no infringeix la normativa audiovisual", encara que apunta que "es podria considerar de mal gust, frívol o inoportú". En declaracions a Efe, el CAC ha assenyalat que es tracta "d'una ficció publicitària que s'ha emès fora de l'horari de protecció".
"És un anunci dirigit a persones adultes que poden entendre el seu contingut i, a més, hi ha una advertència a la part de baix de la pantalla en la qual s'indica que es tracta d'una ficció que cal evitar imitar", han afegit les esmentades fonts. El CAC ha fet aquestes declaracions després que la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, hagi traslladat aquest dilluns a aquest organisme la seva "preocupació" per l'anunci televisiu.
La Generalitat ha traslladat així la decisió sobre l'anunci a l'organisme que vetlla pels continguts televisius després de la polèmica generada per l'anunci de la firma de moda, en el qual una model punxa preservatius perquè vol quedar-se embarassada, ja que un vestit li queda bé fins i tot amb panxa.
La decisió del CAC ha estat que l'anunci no infringeix la normativa, de manera que no obriran procediment d'ofici. L'anunci ha desfermat una campanya de reaccions adverses de diversos col·lectius de dones que han demanat la seva retirada. Segons Neus Munté, l'anunci fa "frivolització del que és la prevenció, i del que és la seguretat en tot el que fa referència a les malalties de transmissió sexual, el virus del VIH i els embarassos".
Agència EFE
www.ara.cat
[Consulta: 5 de maig de 2014]
Reflexionem-hi:
- Quina valoració en realitzeu de l'anunci?
- Creus que Desigual ha aconseguit l'objectiu que perseguia?
- Quin és l'origen del "Dia de la mare"?
- Quina opinió tens de les festivitats del "Dia del pare i de la mare"? Les trobes útils, necessàries?
- Quan es va iniciar la publicitat moderna? Per què?
- Deixa l'enllaç d'un anunci que t'hagi sorprès o agradat i dient el perquè?
...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaPersonalment crec que és un anunci que no té gaire sentit respecte a que és d'una marca de roba i no encaixa gaire el fet de que la noia vulgui ser mare, ja que dona a entendre que vol quedar-se embarassada per tal de que li quedi millor el vestit.
ResponEliminaCrec que Desigual ha aconseguit el seu objectiu, ja que ha treves d'aquest anunci, tothom està parlant d'ells.
El dia de la mare és una celebració per honorar les mares que se celebra en diferents dies segons el país i que a l'Estat Espanyol se celebra el primer diumenge de maig. Les primeres celebracions del dia de la mare es remonten a l'Antiga Grècia, on se li rendien honors a Rea, la mare dels Déus Zeus, Hades i Posidó. Igualment els romans van anomenar aquesta celebració La Hilaria quan la van adquirir dels grecs i se celebrava el 15 de març en el temple de Cíbele. Durant tres dies es feien oferiments. Els primers cristians van transformar aquestes celebracions en honor a la Mare de Déu.
Personalment opino que ja està bé tenir un dia del pare i de la mare, ja que són les persones que fan més coses per nosaltres en aquesta vida i s'ho mereixen,però també trobo que el dia de la mare i el dia del pare són cada dia. Cada dia hauria de ser el dia de la mare. Cada dia hauria de ser el dia del pare. No cal regalar coses sorprenents, només cal un petó, una abraçada,adreçar-nos a ells amb respecte, fer-los sentir importants, ja que ells són les persones que més ens estimen en aquest món. Les persones que ens treuen les castanyes del foc quan ho necessitem, les persones que estan allà en els moments difícils... per això opino que no només els hi hem de fer regals el dia del pare o el dia de la mare, sinó fer petites accions per demostrar que els estimem i que agraïm la feina i els esforços que fan per nosaltres
Respecte l’anunci penso que no tot el que té és negatiu. Com diuen “d’un gra de sorra, n’han fet una gran muntanya”. Si que es pot pensar que pot ser agressiu a l’hora de promocionar una marca, però crec que és un simple anunci que qui té una mica de cap, sap organitzar la informació. Si ens ho mirem des del punt de vista que va dirigit a infants o adolescents, penso que poder després podria portar més conflicte, ja que està realitzat per ensenyar.
ResponEliminaDesigual és una marca coneguda arreu del món i l’únic que volien aconseguir era donar-se a conèixer més. Per tant, han aconseguit el que volien, que la gent parles d’ells.
Personalment no celebro el dia de la mare ni del pare. La raó és bàsica, no cal assenyalar un dia per felicitar els pares per la feina que porta ser-ho, se’ls ha d’admirar cada dia i donar les gràcies per ser els nostres pares. I no és simplement això, el dia del pare i la mare va ser inventat per el Corte Inglés, simplement pel fet d’adquirir més beneficis.
A mi els anuncis que sempre m’impressionen i em sorprenen cada any son els d’Estrella Damm. Crec que la raó és que porten bon rotllo, fan pensar en els moments d’estiu i que les cançons són precioses.
https://www.youtube.com/watch?v=3_ft2ijoGvE
Bruna Maneja Juvanteny
- L’anunci no m’agrada ja que el trobo egoista i de mal gust. A més, penso que la marca Desigual l’ha creat totalment per produir polèmica i així cridar l’atenció com fan moltes altres empreses, que és el que ha succeït. Tot i això, també hi pot haver gent decideixi no comprar mai més res d’aquesta marca per culpa de l’anunci, ja que es poden haver sentit ofeses.
ResponElimina- Penso que el dia del pare i el de la mare són totalment creats com a estratègies comercials amb la finalitat de vendre més. Però també crec que està bé tenir un dia dedicat a ells per donar-los-hi les gràcies pel que fan pels fills. Tot i això el que realitzem aquests dies assenyalats ho hauríem de fer cada dia, ja que els pares no només fan de pares un dia, sinó que és un càrrec per tota la vida i estan allà sempre. Per tant, per mi, cada dia és el dia del pare i de la mare.
- La publicitat està constantment envoltant-nos i constantment transmetent-nos pensaments, sentiments, idees que poden afectar a la nostra manera de ser i a les nostres accions. Ara mateix no tinc un anunci que m’hagi marcat sinó molts. En recordo de divertits, emocionants, intrèpids, de por, etc. que han fet captar la meva atenció durant uns segons o minuts.
La publicitat és una part del sistema que busca promoure el consum. Sovint es basa en l’engany, en fer creure que si comprem allò anunciat serem més guapos, més feliços, tot serà més fàcil. Però de forma contraria la publicitat provoca que ens creiem tot allò que no toquem ni veiem. Ha provocat una acceptació de tot i amb això l’esperit crític s’ha perdut. Així, la publicitat és perversa dins d’un sistema també infame. La publicitat s'ha esdevingut en una icona que per dotar-se de protagonisme cau en la provocació, en l'escàndol.
ResponElimina“La vida es chula” diu l’anunci doncs no precisament promou aquest model de vida tan “chula”. L’anunci dona a entendre la sexualitat com un fet que es practica en pro d’un impuls sexual i d’un atac passional i de desig. Una vida sana, promou la sexualitat com un fet basat en la relació de la parella en prendre aquesta decisió conjuntament. També opino que l’anunci és totalment paradoxal ja que deixa la figura de la mare en una llistó molt baix. Entenc que el fet per ser mare d’aquesta jove es basa en que li quedi bé un vestit. No veiem cap mostra d’afecció ni tampoc cap planificació de futur. Rebaixa el fet de ser a mare a una diversió i no com la responsabilitat que s’escau en aquesta.
Però en definitiva l’empresa Desigual li es indiferent totes les accions que es puguin desencadenar del seu anunci. Només pretén que es parli d’aquest anunci, de la marca i de la seva roba. Vaja, el que s’ha fet tant i el he estat fent.
Pol Rifà
4t C
- Personalment no trobo que sigui tan greu i de mal gust aquest anunci perquè trobo que es pot entendre clarament el sentit de l'anunci, però el fet que sigui d'una marca de roba la relació entre els condons no té massa sentit.
ResponElimina- No crec que Desigual hagi aconseguit el seu objectiu, perquè la gent quan mira aquest anunci només es fixa en quan punxa els condons, hi ha més la polèmica que ha provocat només fa que pensem relativament malament quan mirem aquest anunci.
- Personalment, a casa meu no celebrem ni el dia de la mare ni el dia del pare, perquè creiem que cada dia de l'any ho és. Per això no trobo la utilitat de que hi hagi un dia específic per celebrar-ho i no es pugui celebrar cada dia.
- Aquí deixo l'enllaç d'un anunci que des d'un principi hem va captivar sobretot la seva música i que vaig trobar molt original: https://www.youtube.com/watch?v=a1Tvk_jUICY
Personalment l’anunci no m’ha acabat de convèncer, ja que depèn com el mirem; pot ser una mica agressiu. Els dos conceptes més importants en el video, no han estat ben escollits. Ja que no tenien massa de sentit els preservatius amb la roba.
ResponEliminaCrec que l’objectiu de Desigual, ha estat assolit. Ja que ells volien que la seva marca de roba sigues nomenada. A partir d’aquet anunci ho poden haver aconseguit, però també s’ha de dir que hi ha bastants comentaris en contra d’aquest anunci; ja que pot arribar a ser de molt mal gusta.
Per mi el dia de la mare i el pare, són dies importants ja que són en el seu honor i està bé poder-los donar les gràcies. Però també crec que els pares no fan de pares només un dia, sinó els 365 dies que té un any i tots els anys que venen. Penso que aquests dia és fet per fer créixer el marcat comercial. Els pares és mereixen molt més que un dia per a donar-s’hi les gràcies, perquè fer créixer a una família no és una cosa fàcil.
A hores d’ara no podria dir un anunci que m’ha marcat molt, ja que n’hi ha tants; que molts d’ells m’han arribat a cridar l’atenció. Trobo que els anuncis en ocasions són bons, ja que n’hi ha que et fan reflexionar molt sobre els teus actes.
Gemma Baulenas
4t C
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaPersonalment penso que aquest anunci és de molt mal gust, és més que ofensiu ja que és una manera de provocar a les dones. Desigual l’unic que vol es guanyar diners i cridar l’atenció i que es parli de la marca. L’anunci no te cap mena de mirament, l’únic que els interessa és guanyar diners. Les dones es mareixen un respecte com tots sabem. Per descomptat els que van tenir la idea han cobrat bé, s'està parlant mes de l'anunci en quatre dies que de qualsevol altre anunci correcte i amb uns valors. Jo penso que això es publicitat dolenta, cada vegada es superen més els anuncis de televisió ja no saben que més fer per cridar l’atenció, tot val.
ResponEliminaEl dia de la mare com tots sabem és un dia especial perquè pensem més que altres dies amb la mare, però no tindria de ser així, tots els dies tindriem que pensar en el seu paper. Per mi aquest dia i el del pare no deixen de ser pur consumisme. Vinga campanyes de publicitat per comprar, regalar, quan per mi el més important, es transmentre el carinyo amb una forta abraçada o altres sentiments.
Ara deixare un enllaç del anunci d’estrella damm del 2009 que el van grabar a Formentera i m’agrada molt, perquè em fa recordar quan jo era més petita que i vaig anar amb els meus pares i va ser un viatge genial. I per acabar penso que la música que hi han posat de fons està molt ven pensada i triada. Em transmet molta motivació i moltes ganes d’estiu. https://www.youtube.com/watch?v=e_uUVej095E.
Andrea Pérez
4t A
Jo crec que aquet anunci no es de lo normal no? al dia de la mare aquets anuncis no es tindrien que fer perquè com tots sevem al dia de la mare es un dia molt espacial, l'anunci el misatge que ens ha volgut trensmetre es la peça de roba pero no calia fer-ho de aquesta manera, pero per molt cutre que hagi sigut aquet video segurament al que la fet ha cobrat molt i ha tingut molts visitans, per a mi aquet enunci s'haura fer duna altre menera i estaria millor!:$
ResponEliminaDesigual ha mostrat un anunci que ha sonat una mica ofensiu respecta el públic. Penso que el dia de la mare és un dia especial ja que pensem en la persona que ens va tenir entre mans… però no s’hauria de veure d’aquesta manera, està embarassada no només és decisió d’una persona perquè sinó l’embaràs no té sentit!
ResponEliminaAquest anunci no està ben pensat el menys per part meva, hi ha altres maneres de comunicar a través d’un anunci la roba. He intentat buscar a aquest anunci alguna cosa positiva però sincerament això no està gents ben pensat!
L'empresa Desigual, crec jo, buscava aconseguir que la gent parlés d'aquest anunci. Van preveure que hi hauria crítiques positives i crítiques negatives, però que no s'acabaria sancionant. Aconseguiren, doncs, el seu objectiu: fer que l'anunci fos àmpliament visualitzat, que se'n parlés molt i que tingués èxit. Gran campanya publicitària. El contingut de l'anunci, però, és tota una altra història.
ResponEliminaCal recordar ara típiques frases de moviments feministes: "La dona té dret a decidir sobre el seu propi cos", "No fem de la dona un instrument sexual", entre moltes d'altres. En l'anunci la primera s'hi veu completament reflectida, ja que la dona vol provocar l'embaràs punxant expressament un preservatiu. És per això que aquest anunci ha estat molt recolzat per part de moviments feministes. No obstant, crec que, al mateix temps, dóna una imatge de la dona bastant banal.
Finalment, crec que les crítiques negatives que ha suscitat l'anunci són perfectament comprensibles i respectables. Sé de bona fe que persones petites, de l'edat de set o vuit anys, han pogut visualitzar aquest anunci perquè, senzillament, s'ha emès mentre miraven tranquil·lament la televisió en família. Imaginem-nos la reacció dels pares davant aquest anunci tenint en compte que els seus propis fills el veuen. Comprensible, doncs, que es queixin.
Jordi Campàs Caballeria
Personalment crec que aquest anunci està molt ben pensat ja que és el que ells pretenien fer que és, que, la gent xerri de l'spot. Aquesta idea està molt ben rebuscada perquè és pot veure o assimilar que la noia és vol quedar embarassada per tal de que li quedi millor el vestit. I la manera de quedar-se embarassada és punxant uns preservatius, i així, tindre un fill/a.
ResponEliminaEl dia de la mare és una celebració per donar gràcies a les mares, és celebra en diferents dies segons el país. A l'estat Espanyol és celebra el primer diumenge de maig.
Les festes del dia de la mare o del pare per mi o tenen gaire sentit, ja que també podrien fer el dia del fill, de la filla,... Crec que per mi i per molta més gent no celebren el dia, però també, normalment; el pare i els fills fan n regal a la mare en casa de que sigui el dia de la mare o viceversa en cas que sigui el dia del pare. Tot i així no crec que serveixi gaire de re simplement crec que ho volen fer per agrair les mares.
I per acabar un anunci que em va encantar: Es l'anunci que surt més uan ampolla de Coca Cola de tots els anuncis que han realitzat.
https://www.youtube.com/watch?v=Exgw8cEgpck
Personalment penso que aquest anunci és de molt mal gust, ja que en contraria l’anunci provoca que ens creiem tot allò que no toquem ni veiem. La desigual és una marca coneguda per tot el món, i que nomes volen aconseguir la marca desigual que la coneixent més.
ResponEliminaAZZADDIN BISI
4T ESO C